شهید آوینی
 
مقالات برگزيده بيست و چهارمين دوره مسابقات بين‌المللی قرآن در قالب كتاب منتشر می‌شود

مقالات برگزيده بيست و چهارمين دوره مسابقات بين‌المللی قرآن در قالب كتاب منتشر و در دسترس عموم علاقه‌مندان قرار می‌گيرد.

تاكنون بيش از 60 مقاله به بيست و چهارمين دوره مسابقات بين‌المللی قرآن ارسال شده است كه 30 مقاله از ايران و 30 مقاله نيز از كشور‌های ديگر است.

به گفته حجت‌الاسلام والمسلمين مصلحی، نماينده ولی فقيه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه از مجموع مقالات رسال شده به بيست و چهارمين دوره مسابقات بين‌المللی قرآن، پنج مقاله به عنوان مقالات برتر معرفی می‌شوند و هر كدام جايزه يك ميليون تومانی دريافت خواهند كرد.

مقالات ارسال شده به اين دوره از مسابقات توسط گروهی از استادان علوم قرآنی و معارف دانشگاه امام صادق(ع) داوری می‌شود و از مقالات برتر در آيين اختتاميه مسابقات تجليل می‌شود.

رشته مقاله نويسی برای نخستين بار در مسابقات بين‌المللی و كشوری سازمان اوقاف و امور خيريه جايگزين رشته تفسير شده است، همچنين تغيير رشته و محورها و موضوعات اين مسابقه از اواسط فروردين ماه به دفاتر فرهنگی ايران در خارج از كشور اعلام شد تا در اختيار علاقه‌مندان به شركت در اين مسابقه قرار گيرد.

مسابقه مقاله‌نويسی در بيست و چهارمين دوره مسابقات بين‌المللی قرآن در دو محور «جامعيت قرآن و پاسخ به مسايل روز» و «قرآن كريم و انسجام اسلامی» انجام می‌شود كه هر محور نيز دارای چندين بخش است.

«معناداری زندگی از ديدگاه قرآن، عوامل مؤثر بر فرآيند تعليم و تربيت از ديدگاه قرآن، مديريت اسلامی از ديدگاه قرآن، عدالت و تأثير آن بر جامعه انسانی از ديدگاه قرآن و جايگاه رفاه در امنيت اجتماعی از ديدگاه قرآن» موضوعات محور اول را تشكيل می‌دهند.

همچنين محور «قرآن كريم و انسجام اسلامی» شامل موضوعات «عوامل وحدت بخش از ديدگاه قرآن، مؤلفه‌های انسجام اسلامی در قرآن، بازشناسی تأثيرات وحدت اسلامی در بهسازی جامعه اسلامی، نقش عوامل غير معرفت‌ شناختی در ايجاد تفرقه از ديدگاه قرآن، واژه‌شناسی تفرقه و مفاهيم مرتبط با آن در قرآن، محوريت سنت نبوی از نظر قرآن و نقش آن در اتحاد اسلامی» است.

يادآوری می‌شود، بيست و چهارمين دوره مسابقات بين‌المللی قرآن، روز‌های 19 تا 26 مرداد ماه با حضور 85 نفر از 53 كشور جهان در رشته‌های قرائت تحقيق، حفظ كل قرآن كريم و مقاله‌نويسی در سالن اجلاس سران در تهران برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo