شهید آوینی
 
  شركت دانشجويان مسيحی انگليسی در آيين‌های مذهبی شيعيان

امام جمعه و رئيس مركز اسلامی نيوكاسل گفت: برخی دانشجويان مسيحی و اهل تسنن در مراسم عزاداری امام حسين(ع) و ديگر آيين‌های مذهبی شيعيان شركت می‌كنند كه اين عامل سبب گرايش برخی از اين افراد به مكتب تشييع شده است.

حجت‌الاسلام دكتر «محمدحسين مختاری» با اشاره به فعاليت گسترده وهابيت عليه شيعه در انگلستان گفت: از يك سال پيش نشست‌های مستمری را به منظور بررسی شبهات و گفت و گوی آزاد درباره عقايد شيعه برگزار كرده‌ايم كه با استقبال قابل توجهی مواجه شده و تاكنون مباحث مختلفی درباره مهدويت و شفاعت در اين نشست‌ها مطرح شده است.

وی از برپايی كلاس‌های آموزشی ويژه دانش‌آموزان مسلمان مقيم انگلستان در روزهای يكشنبه خبر داد و افزود: در اين كلاس‌ها كه مسلمانان ايرانی و غير ايرانی در آن شركت می‌كنند، مباحث اخلاقی، تفسير قرآن و تاريخ اسلام تدريس می‌شود.

وی، مركز اسلامی نيوكاسل را تنها مركز اسلامی در شمال انگلستان عنوان و اظهار كرد: برپايی نماز جمعه و جماعت، آموزش قرآن، تفسير، دعای كميل، اجرای عقد و مشاوره خانواده، بخشی از فعاليت‌های اين مركز را تشكيل می‌دهد.

رئيس مركز اسلامی نيوكاسل با بيان اين‌كه نماز جمعه اين شهر با حضور مليت‌‌های مختلف مسلمان اقامه می‌شود، گفت: با وجود اين‌كه روز جمعه در انگلستان، تعطيل رسمی نيست، اين مراسم با استقبال خوب مسلمانان اعم از شيعه و سنی مواجه شده است.

وی از برپايی كلاس‌های آموزشی ويژه دانش‌آموزان مسلمان مقيم انگلستان در روزهای يكشنبه خبر داد و افزود: در اين كلاس‌ها كه مسلمانان ايرانی و غير ايرانی در آن شركت می‌كنند، مباحث اخلاقی، تفسير قرآن و تاريخ اسلام تدريس می‌شود.

حجت‌الاسلام مختاری با اشاره به انحطاط بنيان خانواده در انگليس، حاكميت تفكرات فمينيستی و به پوچی رسيدن بعضی از خانواده‌ها گفت: مشكل بيش از 50 درصد زوجين كه قصد جدايی داشته و برای مشاوره به مركز اسلامی نيوكاسل آمده‌اند، حل شده است.

وی وجود مراكز اسلامی در انگليس را محلی برای تقويت بنيه اخلاقی، علمی و تربيتی ايرانيان مقيم و دانشجويان مقاطع عالی دانست و گفت: مركز اسلامی لندن به رياست حجت‌الاسلام والمسلمين «معزی» برنامه‌های متنوع و گسترده‌ای را به زبان‌های مختلف برگزار می‌كند.

رئيس مركز اسلامی نيوكاسل:
مجموعه‌های ديگر همچون مركز اسلامی منچستر و مراكز وابسته به حضرات آيات گلپايگانی، خويی و سيستانی در اين كشور فعاليت‌های مفيدی در ترويج آيين‌های اسلامی دارند.

اين استاد حوزه و دانشگاه افزود: مجموعه‌های ديگر همچون مركز اسلامی منچستر و مراكز وابسته به حضرات آيات گلپايگانی، خويی و سيستانی در اين كشور فعاليت‌های مفيدی در ترويج آيين‌های اسلامی دارند.

وی گفت: مسئولان و مديران اين مراكز در نشست‌های مشتركی درباره ارتقاء سطح فعاليت‌های خود گفت و گو می‌كنند و از تجارب يكديگر بهره‌مند می‌شوند.

رئيس مركز اسلامی نيوكاسل، وضعيت فرهنگی مسلمانان شيعه در انگلستان را نسبتا خوب ارزيابی و تصريح كرد: پايگاه‌های اينترنتی شيعه كه محتوای غالب آن‌ها از حوزه علميه قم تأمين می‌شود، تأثير زيادی در كسب معرفت دينی اين افراد دارد.

وی همچنين توجه ويژه به ترجمه آثار دينی به زبان‌های مختلف را خواستار شد.

منبع: سایت قرآنی ایرانی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo