شهید آوینی
 
   حجاب مهمترین موضوع مورد بررسی شورای فرهنگ عمومی کشور است

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: در سال جاری بر اساس مصوبات سال گذشته، ترویج عفاف و حجاب، بررسی عرفان های انحرافی و تجلیل از خادمان فرهنگی مهمترین موضوعات مورد بررسی شورای فرهنگ عمومی کشور است.

منصور واعظی در حاشیه گردهمایی تخصصی کارشناسان فرهنگ عمومی استان های کشور در اراک،افزود: طرح ترویج حجاب که قرار است از سوی این شورا عملیاتی شود به طور کامل از طرح امنیت اجتماعی نیروی انتظامی جداست.

وی اظهار داشت: ترویج حجاب و عفاف در طرحی چهار ساله بین مردان و زنان صورت می گیرد و بر اساس پیش بینی های انجام شده در پایان این طرح، جامعه هدف از نظر روانی اصلاح می شود و به انتخاب های درست در زمینه پوشش، حجاب و عفاف می رسند.

واعظی خاطرنشان کرد: بر اساس تجربیات گذشته حجاب و عفاف با تحمیل و اعمال قدرت محقق نمی شود و این امر تنها با اقدامات اجتماعی ، فرهنگی و مشارکت مردمی تحقق می یابد.

وی بررسی و معرفی عرفان های انحرافی را از دیگر برنامه های امسال این شورا اعلام کرد و یادآور شد: در سال های اخیر عرفان انحرافی و بی پایه در غرب رواج یافته است و کشور ما را نیز تحت تاثیرات منفی خود قرار داده بر همین اساس این شورا با هدف بررسی و معرفی ابعاد مختلف عرفان و جلوگیری از گسترش عرفان انحرافی وارد عمل می شود.

واعظی همچنین تجلیل از خادمان فرهنگ را از دیگر برنامه های جدی این شورا عنوان کرد و ادامه داد: این امر در دو مرحله استانی و کشوری انجام می شود.

این مسئول بیان داشت: استان های مختلف کشور تا مهر امسال، خادمان فرهنگی شامل مدیران، کارشناسان و نخبگان فرهنگی و افرادی که خدمت شایان در عرصه فرهنگ و هنر داشتند را انتخاب و به تهران معرفی می کنند و در مرکز این افراد با بررسی شاخص های علمی ا حضور رئیس جمهور مورد تقدیر قرار می گیرند.

همایش تخصصی دو روزه کارشناسان شورای فرهنگ عمومی استان ای کشور روز چهارشنبه به میزبانی استان مرکزی در هتل امیرکبیر اراک آغاز شد و اکنون در حال برگزاری است.

منبع: سایت ساجد

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo