شهید آوینی
 
  حضور شيعيان شبه‌قاره هند و آفريقا در مناطق عملياتي دفاع‌مقدس خوزستان

گروهي از شيعيان شبه قاره هند و آفريقا با حضور در مناطق عملياتي هشت سال دفاع مقدس استان خوزستان از نزديك با ايثارگري رزمندگان اسلام در دفع تجاوز صداميان آشنا شدند.
اين گروه 50 نفره در قالب اردوي شهيد عارف حسيني از چند كشور آفريقايي و كشورهاي پاكستان و هندوستان با دعوت مؤسسه تحقيقات اسلامي بعثت قم به ايران سفر كرده‌اند و پس از گذراندن كلاس‌هاي فرهنگي، تربيتي و سياسي در قم در هفته دوم اقامت خود با حضور در مناطق عملياتي 8 سال دفاع مقدس خوزستان به شهيدان گمنام يادمان دفاع مقدس هويزه، دهلاويه، فتح المبين، شلمچه و اروند اداي احترام كردند و ازنزديك در جريان مقاومت دليرانه رزمندگان اسلام و ملت بزرگ ايران قرار گرفتند.

همچنين اين گروه با حضور در مركز فرهنگي دفاع مقدس خرمشهر تحت تاثير مقاومت مردمي خرمشهر در برابر ماشين عظيم جنگي بعثي‌ها در آغاز جنگ قرار گرفتند.

عبدالسلام يكي از اعضاي اين گروه در همين ارتباط گفت: آنچه مشاهده كرديم ما را به ياد جانفشاني‌هاي اصحاب رسول خدا(ص) در آغاز رسالت پيامبر بزرگ اسلام مي‌اندازد و تمامي آنها درس و عبرت است.

وي تاكيد كرد: ملت ايران نه در مقابل صدام كه در برابر استكبار شرق و غرب عالم در دفاع مقدس ايستادگي كرده و حماسه آفريد.

شيعيان شبه قاره هند و آفريقا كه منتخبي از دانش‌آموزان،دانشجويان،مهندسين، پزشكان و تجار كشورهاي اين مناطق بودند در ادامه حضور خود در ايران از برخي مراكز تاريخي و انقلابي تهران از جمله لانه جاسوسي آمريكا، اماكن مذهبي كشورمان مانند بارگاه ملكوتي امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س)، حضرت عبدالعظيم حسني(ع) وحرم مطهر امام خميني(ره) بازديد خواهند كرد.

منبع: سایت ساجد

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo