شهید آوینی

 

تفسير سوره‌های قرآن به زبان اردو منتشر شد

تفسير سوره‌های قرآن، اثر حجت الاسلام والمسلمين قرائتی، رئيس ستاد اقامه‌ی نماز، به همت خانه‌ی فرهنگ جمهوری اسلامی ايران در «لاهور» به زبان اردو ترجمه و منتشرشد.

به گزارش اداره كل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، هشت عنوان از اين تفاسير با كمك مؤسسه‌ی انتشاراتی «البيان»، برای استفاده‌ی علاقمندان به قرآن و اسلام در پاكستان به چاپ‌رسيد كه با توجه به استقبال گسترده‌ی مردم ، بعضی از عناوين به چاپ دوم تا چهارم هم رسيد.

بر اساس اين گزارش، با توجه به زمينه‌ی مساعد جامعه‌ی پاكستان و آمادگی پذيرش جهت ترجمه و چاپ اين‌گونه كتاب‌ها، ساير كتاب‌های تفسير حجت الاسلام والمسلمين قرائتی در دست ترجمه و چاپ‌است كه تا پايان سال 86 به اتمام خواهد رسيد .

همچنين خانه‌ی فرهنگ جمهوری اسلامی در لاهور درنظر دارد، برنامه‌های تلويزيونی تفسير حجت‌الاسلام والمسلمين قرائتی را با موضوع «دين شناسی و امامت» و با همكاری يكی از مؤسسات «كراچی»، به زبان اردو دوبله و از طريق تلويزيون‌های ماهواره‌ای و محلی پخش‌ كند كه كارترجمه‌ی اين برنامه‌ها نيز آغاز شده‌است .

يادآوری می‌شود تفسير سوره‌‌های حجرات، بنی‌اسرائيل، لقمان، قصص، ياسين، عنكبوت، " سؤال‌های مهم، جواب‌های كوتاه"، " قرآن و امام حسين(ع)"،‌ از جمله عناوين كتاب‌های چاپ شده‌است.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo