شهید آوینی

 

سيدحسن نصرالله: مقاومت لبنان طرح خاورميانه جديد آمريكا را نقش برآب كرد

دبير كل حزب الله لبنان اظهار داشت مقاومت لبنان طرح خاورميانه‌اي جديد آمريكا را نقش بر آب كرد.

په نقل از شبكه تلويزيوني الجزيره، سيد حسن نصرالله كه به مناسبت نخستين سالگرد پيروزي حزب‌الله در جنگ 33 روزه رژيم صهيونيستي عليه لبنان سخنراني مي‌كرد؛ با اشاره به پيروزي مقاومت در جنگ تابستان سال گذشته رژيم صهيونيستي عليه لبنان گفت: " اين جنگ طرح خاورميانه‌اي جديد آمريكا را كه كاندوليزا رايس وزير امور خارجه آمريكا در ابتداي جنگ بدان بشارت داده بود، نقش بر آب كرد."

وي كه سخنانش بر روي يك صفحه بزرگ تلويزيوني در جمع گسترده مردم در شهرك "بنت جبيل" در جنوب لبنان پخش مي‌شد، افزود: بعد از 14اوت 2006 طرح خاورميانه جديد آمريكا در برابر نيروهاي مقاومت از هم پاشيد.

نصرالله با يادآوري سخنان كاندوليزا رايس وزير امور خارجه آمريكا كه در ابتداي جنگ سال گذشته مدعي شده بود "ما شاهد ولادت خاورميانه جديد هستيم كه در آن اثر و مكاني براي مقاومت و مبارزان و بازدارندگان وجود نداشته باشد"، گفت هدف از خاورميانه جديد بوش و كاندوليزا رايس ايجاد دولت هاي كوچك قومي و درگير است كه هر يك از آنها به آمريكا و اسرائيل پناه ببرند تا حامي و ضامن حقوق آنها باشند.

نصرالله تاكيد كرد، جنگ 33 روزه تحت پوشش و حمايت كشورهاي بين‌المللي و عربي صورت گرفت.

وي بار ديگر بر آزادي دو سرباز اسير اسرائيلي از راه مذاكرات مستقيم تاكيد كرد و آن را ضامن موفقيت تبادل اسراي ميان طرفين برشمرد.

سيد حسن نصرالله در بخشي ديگر از سخنان خود بشدت از نيروهاي حاكم در لبنان انتقاد كرد و كمك به يك گروه لبناني براي سيطره بر گروه ديگر را يكي از اهداف عمده آمريكا و اسرائيل در به راه انداختن جنگ با حزب‌الله دانست.

وي با اشاره به ديگر اهداف تجاوز رژيم صهيونيستي به لبنان، دستيابي به كوچكتر‌ين سطح توافق امنيتي و امضاي توافقنامه سياسي به عنوان بيشتر خواسته آنان با دولت به رهبري فواد سنيوره نخست وزير لبنان را كه تصور مي‌كردند بر لبنان سيطره پيدا خواهد كرد از اهداف دوم رژيم صهيونيستي در حمله به لبنان برشمرد.

نصرالله تاكيد كرد، دولت سنيوره بعد از جنگ به دليل عملكرد نامناسب و مخالفت با تشكيل دولت وحدت ملي مشروعيت خود را از دست داده است.

نصرالله گروه به اصطلاح اكثريت در لبنان را پيرو و دنباله رو سياست‌هاي واشنگتن و تل آويو دانست و گفت: اين گروه در لبنان انتظار داشت كه آمريكا و اسرائيل در چنين روزي در كنار آنها قرار گيرند و خواسته‌هاي آنها را تكرار كنند و طرح و نقشه‌هاي آنها را به پيش ببرند اما يك ميليون لبنان در اينجا جمع شده‌اند كه بگويند دولت سنيوره، دولتي شكست خورده و بايد كنار گيري كند و ما خواهان مشاركت و تشكيل دولت وحدت ملي هستيم.

نصرالله اين ادعا را كه وي از جايگزيني توافقنامه طائف كه در سال 1989 به امضا رسيده است (توافقنامه طائف به جنگ داخلي در لبنان پايان داد) سخن گفته است رد كرد و اين اتهامات را كذب و دروغ خواند.

وي بر ضروت وحدت ملي واقعي و نه سيطره يك گروه بر گروه ديگر تاكيد كرد و گفت، آرزو و خواسته وي مشاركت تمامي گروههاي لبناني در اداره امور كشورشان است.

سيد حسن نصرالله بار ديگر تاكيد كرد حزب‌الله در حال حاضر موشك‌هايي در اختيار دارد كه در صورت تجاوز اسرائيل به لبنان،توانايي هدف قرار دادن هر نقطه‌ از سرزمين‌هاي اشغالي را داراست.

منبع: خبرگزاری فارس

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo