شهید آوینی

 

 هيأتي از مصدومان شيميايي ايران به ژاپن اعزام مي‌شوند

هيأتي 9 نفره از جانبازان و مصدومان شيميايي ايراني چهارشنبه آينده به هيروشيماي ژاپن اعزام مي‌شوند.
دكتر شهريار خاطري،مدير روابط عمومي و امور بين‌الملل انجمن حمايت از قربانيان سلاح‌هاي شيميايي با اعلام اين خبر افزود: چهارشنبه هفته آينده دهم مرداد ماه به مدت يك هفته گروهي از مصدومين شيميايي ايران از طرف انجمن حمايت از قربانيان سلاح‌هاي شيميايي و به دعوت شهروندان هيروشيما و انجمن صلح Moct براي شركت در مراسم يادبود بمباران اتمي هيروشيما كه روز دوشنبه 6 آگوست (15 مرداد) در شهر هيروشيما برگزار مي‌شود به هيروشيما اعزام مي‌شوند.

ه گفته وي، در اين هيأت، سه نفر از اعضاي يك خانواده از جانبازان شيميايي شهرستان سردشت كه در نزديك‌ترين محل به اصابت بمبهاي شيميايي قرار داشتند، سه نفر از جانبازان شيميايي 70 درصد كه در جبهه‌هاي جنگ با سلاح‌هاي شيميايي مجروح شدند و سه نفر از خانواده شهدا و ايثارگران حضور دارند.

مراسم گراميداشت سالگرد بمباران اتمي هيروشيما هر ساله در 6 آگوست با حضور هزاران نفر از مردم دنيا به ويژه اعضاي انجمن‌هاي غيردولتي صلح و مبارزه با جنگ در هيروشيما برگزار مي‌شود و مقامات رسمي به ويژه نخست وزير ژاپن و شهردار اين شهر در اين مراسم شركت مي‌كنند. امسال مصدومان شيميايي ايران علاوه بر شركت در مراسم ملاقات هايي با شهردار و ديگر مقامات خواهند داشت و از موزه صلح هيروشيما نيز بازديد مي‌كنند

منبع: سایت ساجد

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo