شهید آوینی

 

بازديد گردشگران خارجي از مركز فرهنگي دفاع‌مقدس خرمشهر

گردشگران دانماركي و‌آمريكايي در سفر به ايران ميهمان مركز فرهنگي دفاع مقدس خرمشهر شدند.
در بازديد اين گروه از جهانگردان خارجي از موزه جنگ خرمشهر كه در اوج گرماي جنوب صورت گرفت آنان از نزديك در جريان حماسه دفاع مقدس و به ويژه مقاومت مردمي خرمشهر قهرمان قرار گرفتند.

به گزارش ايسنا، بيان رشادت‌هاي مردمي كه آموزش نظامي نديده بودند و با دست خالي از خاك و خانه خود با عقيده و ايماني راسخ دفاع كردند،حيرت و تحسين اين جهانگردان را برانگيخت.

ديدن تصاوير، فيلم و اشياء برجا مانده از آن دوران اين گروه آمريكايي اروپايي را وادار به اعتراف به عظمت حماسه دفاع ملت ايران در برابر ماشين جنگي صدام كرد.

خانم ريك سوسونيكلسون كارمند ارشد بخش كنترل شيلات اتحاديه اروپا پس از بازديد از مركز فرهنگي دفاع مقدس خرمشهر گفت: شخصيت بزرگ مردم ايران را بايد در دفاع از كشورشان در برابر متجاوزان شناخت.

وي ضمن تأييد تجاوز ارتش رژيم سابق عراق به خاك ايران تاكيد كرد ملتي كه در برابر تجاوز ايستادگي و دفاع كند قابل احترام است.

نيكلسون اضافه كرد: در اروپا و غرب شناخت درستي از تاريخ معاصر ايران به ويژه دفاع مردم ايران در برابر مشكلات پيش روي آن وجود ندارد و بازديد از اين موزه اين امكان را به ما داد كه با زواياي پنهان و البته حقيقي دفاع ايرانيان آشنا شويم.

همچنين اين گردشگران تحت تاثير فضاي موزه جنگ خرمشهر بيش از 400 عكس از تصاوير و اشياء آن تهيه كردند.

مركز فرهنگي دفاع مقدس نيز تمبرهاي يادبود شهداي خرمشهر و جلد هفتم كتاب نفيس دفاع مقدس را كه با عنوان زن و دفاع مقدس منتشر شده است به اين جهانگردان اهداء كرد.

يادآور مي‌شود در شش ماه گذشته اتباع بيش از 70 كشور خارجي از 5 قاره جهان از مركز فرهنگي دفاع مقدس خرمشهر بازديد كرده‌اند.

منبع: سایت ساجد

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo