شهید آوینی

 

فرمانده كل سپاه: انقلاب اسلامي الگوي جديدي از مبارزه با نظام سلطه عرضه كرد

فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامي الگوي جديدي از مبارزه با نظام سلطه به جهان عرضه كرد.

سردار يحيي رحيم صفوي روز پنج شنبه در جمع بسيج اساتيد كشور در حرم امام رضا (ع) افزود: شرايط جديدي از نظر امنيت جهاني و منطقه‌اي در عرصه بين‌الملل رخ داده است.

وي با بيان اينكه در عصر حاضر چهار رخداد بزرگ به هم پيوسته و شرايط محيط امنيتي و جهاني جديد را مي‌سازد،تصريح كرد: پيروزي انقلاب اسلامي، فروپاشي اتحاد جماهير شوروي، اشغال افغانستان و عراق توسط آمريكا و هم‌پيمانانش همچنين تغيير و تحول بنيادي در فناوري اطلاعات و ارتباطات رخدادهاي بزرگ عصر حاضر است.



 

فرمانده كل سپاه با اشاره به اينكه پيروزي انقلاب اسلامي به رهبري امام راحل بزرگترين انقلاب مردمي و ديني در 200 سال گذشته جهان بود تصريح كرد: اين يك رويداد بزرگ بود كه توانست يك حرف، مكتب و واحدسازي سياسي ميان دولت و ملت باشد كه در صحنه سياست بين الملل به وجود آمد.

وي در ادامه تأكيد كرد: دولت جمهوري اسلامي در ايران يك حكومت تركيبي از مشاركت مردم و اسلام است كه يك حرف تازه براي بيداري ملت‌هاي مسلمان و خيزش فرهنگي جهان اسلام بود.

سردار صفوي با اشاره به اينكه انقلاب اسلامي نزاع بين شرق و غرب را به نزاع تمدن اسلامي و ليبرال دموكراسي غرب تغيير داد افزود: انقلاب توانست يك الگوي جديد براي مبارزه با نظام سلطه به ملت‌هاي جهان سوم و اسلام نشان دهد و امروز اين حركت را مي‌توان در مردم فلسطين، لبنان، عراق، كشورهاي آمريكاي جنوبي و انتخابات تركيه مشاهده كرد.

وي همچنين شكست اسرائيل در جنگ 33روزه لبنان را از ديگر نمونه‌هاي اشاعه انقلاب اسلامي به ديگر كشورها عنوان كرد.

فرمانده كل سپاه گفت: يك مبارزه طولاني و سرنوشت ساز در طي 50 سال آينده شروع شده كه به نفع ملتها و حاكميت ملتها تمام خواهد شد.

وي با بيان اينكه فروپاشي جماهير شوروي براي غربي‌ها اين تصور را ايجاد كرد كه جهان به سمت تك قطبي شدن حركت خواهد كرد خاطرنشان كرد: آمريكا براي اينكه بتواند به تك قطبي شدن حركت كند مسائلي مانند جهاني شدن و اقتصاد واحد جهان را مطرح كرد.

سردار صفوي افزود: دنيا به سمت يك قطبي شدن حركت نمي كند بلكه به سمت چند قطبي شدن قدرت در جهان مي‌رود.

وي تصريح كرد: آثار اين قدرت جديد در معادلات بين المللي بروز و ظهور قدرت جهان اسلام است به اين معني كه اين قدرت جديد با پشتوانه فرهنگي اعتقادي، اقتصادي، جمعي و گستردگي سرزميني در حال ظهور است. فرمانده كل سپاه تصريح كرد: اين قدرت جديد جهان اسلام براي آمريكا و غربي‌ها تبديل به يك كابوس شده است.

وي با بيان اينكه اين قدرت جهان اسلام در مقابل قدرت غرب بروز كرده افزود: حضور 57 كشور مسلمان با وسعت 37ميليون كيلومتر مربع، يك ميليارد و 300 ميليون نفر مسلمان شرايط استثنايي را براي جهان اسلام به وجود آورده است كه اين آمار به غير از آمار مسلمانان در ديگر كشورهاي دنيا مانند اروپا، آمريكا، چين و هند است.

وي با بيان اينكه جمعيت مسلمانان در پنج منطقه جغرافيايي گسترده شده است اذعان كرد: اين كشورها از نظر غناي تاريخي، تمدني و اقتصادي داراي شرايط فوق العاده‌اي هستند.

فرمانده كل سپاه با بيان اينكه 70درصد ذخائر انرژي و نفت، 47درصد ذخائر گازي جهان كه شناخته شده است در اختيار كشورهاي مسلمان است گفت: گلوگاه هاي استراتژيك جهان نيز در اختيار مسلمانان است.

سردار صفوي آسيب‌هاي پيش روي كشورهاي مسلمان را فرار مغزها، توسعه نامتوازن و نزاع بين كشورهاي اسلامي عنوان كرد.

وي با بيان اينكه استكبار به خصوص آمريكا براي اينكه قدرت جهان اسلام شكل نگيرد به دنبال ايجاد تفرقه هستند تصريح كرد: رهبري در پيام خود، امسال را سال اتحاد ملي و انسجام اسلامي نامگذاري كرده‌اند تا اين امر پاسدار هوشياري كشورهاي اسلامي در زمينه تفرقه‌افكني امريكاييان باشد.

فرمانده كل سپاه با بيان اينكه بيش از چهار سال از اشغال عراق و افغانستان مي گذرد تصريح كرد: 51 هزار نيروي نظامي آمريكا و ائتلاف در افغانستان وجود دارد كه تاكنون هيچ دستاوردي چه از نظر امنيتي، آباداني و سواد ايجاد نكرده اند در حالي طالبان توانسته است قدرت را در پنج استان اين كشور به دست بياورد.

وي با اشاره به اينكه آمريكا تاكنون در عراق 5هزار كشته داده است اظهار داشت: آنها به اهداف خود براي تشكيل يك دولت لائيك و وابسته به آمريكا در عراق نرسيده و شكست خورده‌اند و مجلس و دولت عراق يك دولت كاملا اسلامي است.

وي اذعان كرد: آمريكا به شدت در عراق گرفتار شده و قرباني‌هاي زيادي از نظر سياسي و سربازي در عراق داده است.

فرمانده كل سپاه با اعلام اينكه آمريكا با اشغال عراق به دنبال ايجاد خاورميانه بزرگ بود تصريح كرد: آمريكا در اولين قدم خود در ايجاد خاورميانه بزرگ كاملا شكست خورد و دست التماس و خواهش براي اداره عراق به سمت ايران دراز كرده است.

وي افزود: دو مذاكره ايران و آمريكا در مورد عراق نشان دهنده ناكارآمدي سياستمداري و نظامي گري آمريكا است و عراق براي آمريكا تبديل به يك ويتنام ديگر شده است.

فرمانده كل سپاه گفت: تحول در فناوري اطلاعات و تكنولوژي‌هاي پيشرفته موجب شده يك جهان بدون مرز و يكپارچه در جهان در زمينه اطلاع ساني ايجاد شود.

وي با بيان اينكه غربي‌ها با استفاده از رسانه در صدد كمرنگ كردن مرزهاي ملي، جغرافيايي و فرهنگ كشورها هستند تصريح كرد: آنها يك جدال فرهنگي را آغاز كردند كه با تغيير الگوي زندگي و رفتارهاي سياسي مردم روي مديران آنها تأثير بگذارد و آنها را همراه خود بكند.

فرمانده كل سپاه در ادامه گفت: آمريكا به عنوان دشمن اصلي اسلام و جهان سوم مي خواهد مسائل فرهنگي، اقتصادي و سياسي اين كشورها را از طريق جنگ هاي تبليغاتي و رسانه‌اي به نفع خود تغيير دهد.

وي در پايان خاطرنشان كرد: بايد وارد اين عرصه جدال فرهنگي با رويكرد جهاد علمي در زمينه ارتباطات و پيشرفت علمي بشويم تا بتوانيم دشمن درجه يك مسلمانان را شكست دهيم.

منبع:خبرگزاری فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo