شهید آوینی
 
ساخت بازی انرژی هسته ای و نوع نگاه رسانه های خارجی

توليد بازي رايانه‌اي ايراني "عمليات ويژه ‪ "۸۵‬با موضوع انرژي هسته‌اي، بازتاب گسترده‌اي در رسانه‌هاي ديداري، نوشتاري و شنيداري غرب و جهان داشت.

به عقيده كارشناسان، طراحي و ارايه بازي ايراني انرژي هسته‌اي قاعده بازي يكطرفه شركت‌هاي غربي در اين حوزه را برهم ريخت و به عنوان حركتي جدي در مقابل استكبار جهاني بر عليه فعاليت صلح آميز هسته‌اي دانشمندان ايراني تلقي مي‌شود.

خبرگزاري ريانووستي روسيه در مورد بازي رايانه‌اي عمليات ويژه ۸۵‬نوشت:ايران براي نخستين بار بازي كامپيوتري با مضمون انرژي هسته ساخته و توليد كرده است. بازي توسط انجمن اسلامي دانشجويان ايران طراحي شده و از هشت مرحله تشكيل شده است.

در اين بازي، كاربر، در نقش يك نيروي مبارز ايراني به جنگ سربازان آمريكايي مي‌رود و دانشمندان هسته‌اي را از شر آنها نجات مي‌دهد.

"ابراهيم بيومي" از استادان مركز ملي پژوهش‌هاي اجتماعي و جنايي قاهره نيز در اين‌باره به الجزيره گفت: ساخت چنين بازي تنها به اين دليل بوده است كه ايران به بخشي از اهدافش در جنگ رسانه‌اي خود با آمريكا درباره تلاش‌هاي هسته‌اي تهران در خاورميانه و جهان، دست پيدا كند.

وي در ادامه افزود: همه ما از ميزان تاثيرات غيرقابل باور بازي‌هاي رايانه‌اي بر كودكان و نوجوانان آگاه هستيم كاملا مشخص است كه‌هدف ايرانيان از ساخت و عرضه اين بازي آماده كردن ذهن كودكان براي رويارويي با آمريكا و رژيم صهيونيستي است.

خبرگزاري فرانسه نيز در مورد دستاوردهاي ايران در حوزه بازيهاي رايانه‌اي نوشت: به‌زودي اين بازي در تمام گيم نت‌هاي تهران و ديگر بخش‌هاي ايران نصب مي‌شود و بسياري از نوجوانان و جوانان ايراني تحت تاثير داستان آن قرار مي‌گيرند.

شبكه خبري "المنار" نيز درباره اين بازي رايانه‌اي در گزارشي ، محور اصلي اين بازي را كه طراحان ايراني وارد بازار كرداند، تلاش براي رهايي دانشمندان هسته‌اي ايراني ربوده شده توسط نيروهاي اشغالگر آمريكا است.

خبرگزاري آمريكايي آسوشيتدپرس نيزدر گزارشي آورد: اتحاديه انجمنهاي اسلامي دانش آموزان يك بازي كامپيوتري طراحي كرده كه داستان آن مبتني بر موضوع هسته‌اي است مقامات ايراني مي‌گويند كه تنها براي مبارزه با تحريم هاي سايبر دست به چنين كاري زده‌اند و اين بازي را نيز در دسترس تمام مخاطبان خواهند رساند تا با تهاجم فرهنگي موجود در بازي‌هاي رايانه‌اي غربي مقابله كنند هفته‌نامه اشپيگل آلمان نيز نوشته است: ايران با طراحي و توليد بازي‌هاي رايانه‌اي ويژه كودكان درتلاش است ارزش‌هايي نظير از خود گذشتگي و شهادت را دردنياي بازيهاي رايانه‌اي تعميم دهد.

شبكه‌هاي خبري "بي.بي.سي" و "سي.ان.ان" نيز كه تلاش بسيار كردند ورود اين بازي رايانه‌اي ايراني به دنياي كودكان ونوجوانان را بي‌اهميت جلوه دهند در عين حال از دستاوردهاي جوانان ايراني در شاخه‌هاي مختلف از جمله در دنياي رايانه ابزار نگراني كردند.

همچنين برخي از شبكه‌هاي خبري كشورهاي آسيايي، طراحي و ورود بازي انرژي هسته‌اي به دنياي كودكان و نوجوانان را نشانگر عزم ايرانيان براي مقابله با تبليغات گسترده غرب درمورد فعاليت صلح آميز هسته‌اي ايران عنوان كردند.

با مرور گزارشهايي كه ظرف چند روز اخير روي خروجي خبرگزاريها و مطبوعات معتبر جهان با محور بازي رايانه‌اي ايراني انرژي هسته‌اي منعكس شده، نكته‌اي مشترك و آنهم وحشت و هراس غربي‌ها از تابوشكني طراحان ايراني براي پايان دادن به سلطه شركت‌هاي بزرگ توليد بازيهاي رايانه‌اي غربي به اين عرصه، نمايان مي‌شود.

دستاوردهاي علمي جوانان خلاق ايراني در عرصه‌هاي مختلف با وجود اعمال تحريم‌هاي مختلف از سوي استكبار جهاني، دشمنان انقلاب اسلامي را سرخورده و نااميد كرده است.

منبع: خبرگزاری فرهنگ انقلاب اسلامی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo