شهید آوینی
 
پيش‌بينی حضور بيش از 60هزار نفر در مراسم اعتكاف تهران

نشست خبری «فصل نيايش» صبح روز دوشنبه 5/2  با حضور رييس سازمان تبليغات استان تهران در مكان اين سازمان برگزار شد.

در نشست خبری «فصل نيايش» كه صبح دوشنبه در مكان سازمان تبليغات اسلامی برگزار شد، حجت‌الاسلام‌والمسلمين «حسين روحانی‌نژاد» رييس سازمان تبليغات استان تهران با تشريح فعاليت‌های اين سازمان در ايام‌البيض گفت: مراسم اعتكاف يكی از سنت‌های حسنه‌ی دين مبين اسلام است و حتی در فرهنگ دوران جاهليت هم‌چنين مصداقی وجود داشته است اما اسلام با وضع اصلاحات و دستورالعمل‌هايی، تمامی مؤمنين و مؤمنات را به حضور در اين مراسم روحانی ترغيب كرده است.

وی در ادامه‌ اعتكاف را فرصتی برای تزكيه‌، تعليم و تربيت نفس برشمرد و افزود: تمامی جلوه‌های عبادی دين اسلام مانند، نماز، روزه، خويشتن‌داری و ... در اعتكاف خلاصه شده و انسان با حضور در اين‌گونه مراسم می‌تواند گام‌های بلندتری را هم در جهت خودساختگی و هم در زمينه‌ی اصلاح جامعه بردارد كه می‌شود از آن تعبير به جهاد كرد.

رييس سازمان تبليغات استان تهران با اشاره به آمار شركت‌كنندگان در مراسم روحانی اعتكاف تصريح كرد: در سال 81 حدود 9هزار نفر در مراسم اعتكاف شركت كرده‌اند كه اين تعداد در سال 85 به 49هزار نفر افزايش پيدا كرده است و اميد می‌رود طبق فهرستی كه مساجد به اين سازمان ارايه می‌كنند، ميزان حضور معتكفين كه بخش اعظمی از آن‌ها را جوانان تشكيل می‌دهند به بيش از 60هزار نفر در سال 86 برسد.

حجت‌الاسلام و المسلمين روحانی‌نژاد افزود: 280 مسجد در سال جاری برای پذيرش معتكفين در نظر گرفته شده و بر اساس اين آمار 62مسجد مخصوص بانوان، 43 مسجد مخصوص آقايان و 165 مسجد به‌طور مشترك آماده‌ی پذيرايی از اعتكاف‌كنندگان خواهد بود.

وی درباره‌ی ارايه‌ی خدمات فرهنگی به معتكفين افزود: با عنايت به حضور اقشار جوان در اين مراسم، بيش از 50هزار مجله و نشريه در باب احكام، فضيلت‌ها و دعاهای اين 3روز به تمامی مساجد ارسال شده كه در زمان ورود به آن‌ها تقديم خواهد شد.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایرانی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo