شهید آوینی
 
بررسی «پيامبر و ابعاد اجتماعی انسان» در همايش پيامبر(ص) و انسان معاصر


 همايش «پيامبر(ص) و انسان معاصر» با محوريت بررسی جايگاه پيامبر(ص) در ابعاد تربيتی و اجتماعی انسان معاصر آذرماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

«عنبرستانی» مسوول دفتر همايش‌‌ها و نشست‌های تخصصی معاونت پژوهشی نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اعلام اين خبر گفت: اين همايش باهدف معرفی سيره پيامبر(ص) و استفاده از رهنمودهای ايشان در حل مشكلات و معضلات انسان معاصر، برگزار می‌شود.

وی افزود: «عقلانيت انسان و پيامبر اسلام»، «پيامبر اسلام و ابعاد اجتماعی انسان معاصر»، پيامبر(ص) و ابعاد تربيتی انسان معاصر»، «معنای زندگی در انديشه معاصر و پيامبر(ص)» از جمله موضوعات اين همايش است.

عنبرستانی در ادامه، «روش‌های معرفی پيامبر(ص) به جهان معاصر»، «خشونت و مدارا در انديشه پيامبر(ص)» و «انسجام اسلامی و پيامبر اسلام(ص)» را از ديگر محورهای اين همايش عنوان كرد.

مسوول دفتر همايش‌‌ها معاونت پژوهشی نهاد، تصريح كرد: پژوهشگران و استادان حوزه و دانشگاه تا پايان آبان ماه جاری فرصت دارند آثار و مقالات خود را به دبيرخانه اين همايش واقع در تهران، بلوار دهكده المپيك، تقاطع بزرگراه شهيد همت، سازمان مركزی دانشگاه علامه طباطبايی، طبقه سوم ارسال كنند.

وی در پايان افزود: همايش «پيامبر(ص) و انسان معاصر» با همكاری معاونت پژوهشی نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و دانشگاه علامه طباطبايی، آذرماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایرانی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo