شهید آوینی
<

 

آیت‌الله حق شناس به دیار باقی شتافت
آیت‌الله حق‌شناس از اساتید برجسته و به نام حوزه علمیه تهران صبح امروز با گذشت حدود سه ماه از بیماری تنفسی در بیمارستانی در تهران، درگذشت.

پیکر مطهر آیت الله حق شناس صبح فردا سه شنبه 2 مرداد ماه از مقابل مدرسه عالی شهید مطهری تشییع و برای خاکسپاری به شهر مقدس قم منتقل خواهد شد .

آیت الله حق شناس در تهران متولد شد و از ایام نوجوانی در محضر درس بزرگانی چون آیت الله سید علی حائری (معروف به سید علی مفسر) و حکیم بزرگ میرزای تنکابنی و شیخ محمدحسین زاهد شرکت کرد.

وی همچنین در محضر درس عرفان آیت الله شاه آبادی، استاد امام خمینی (ره) شرکت و پس از آن برای ادامه تحصیل به شهر قم هجرت کرد.

آیت الله حق شناس در قم از محضر بزرگانی چون آیت الله العظمی بروجردی، آیت الله سید محمدتقی خوانساری و آیت الله بهجت در رشته فقه و اصول و از درس امام خمینی(ره) در رشته فلسفه بهره وافر برد.

وی موفق به دریافت اجازه اجتهاد از بزرگانی چون آیت الله العظمی بروجردی ، آیت الله سید ابوالقاسم خویی،‌آیت الله سید محمد حجت، آیت الله شیخ عبدالنبی عراقی و آیت الله شاه آبادی شد.

این عالم ربانی ، پس از کسب مقام اجتهاد بنا به توصیه آیت الله العظمی بروجردی به تهران هجرت و در برخی مدارس علمیه و حوزه های فقهی و اصولی تهران به تدریس پرداخت و همچنین دروس اخلاق این عارف برجسته زبانزد عام و خاص بود.

آیت الله حق شناس هنگام ارتحال بیش از 70 سال سن داشت و علاوه بر علوم حوزوی، به زبان‌های فرانسه و انگلیسی نیز مسلط بود.

منبع: خبرگزاری فرهنگ انقلاب اسلامی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo