شهید آوینی

 
وزير ارشاد: مراسم «جايزه شهيد آوينی» قدمگاه فرهنگی تحقق چشم‌انداز بيست‌ساله ايران اسلامی است

«محمدحسين صفارهرندی» وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی با قدردانی از مسؤولان و برگزاركنندگان نخستين دوره اهدای «جايزه بزرگ شهيد آوينی» ويژه برترين مستندهای سال، پيامی به مناسبت برپايی اين رويداد مهم هنری منتشر كرد.

در پيام وزير ارشاد آمده‌است:

برگزاری نخستين دوره اهدای جايزه بزرگ شهيد آوينی، مؤلفه‌ای مهم و مبين از جهت‌گيری‌ها و سياست‌های راهبردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره جديد است. توجه به گونه‌های مختلف از جمله سينمای مستند با استفاده از ظرفيت‌های فوق‌العاده هويتی - معرفتی و فرهنگی ايران اسلامی و دستاوردهای انقلاب اسلامی، استراتژی مهمی است كه به مرور، نتايج آن فضای سينمای كشور را متاثر خواهد كرد.

همزمانی تجليل از آثار متعهد سينمای مستند با چهاردهمين سالگرد شهادت سيد شهيدان اهل قلم «مرتضی آوينی» كه روز هنر اسلامی نيز نامگذاری شده است و الهام‌بخشی اين شهيد بزرگوار كه روايتگر فتح ملت غيور و مسلمان ايران در سال‌های اوج افتخار تاريخ معاصر، يعنی دفاع مقدس است قطعاً انتخابی شايسته و پرمعناست كه جای آن در ميان مناسبت‌های فرهنگی و همايش‌های هنری و سينمايی خالی بود.

در بخش ديگر اين پيام آمده است: ضمن تقدير از اين اقدام به‌جا و سپاسگزاری از مديران و برگزاركنندگان اين مراسم، اميدوارم طليعه نخستين دوره جايزه بزرگ شهيد آوينی، به حركت مؤثرتر و متعهدانه سينماگران برجسته و جوانان خلاق در سراسر كشور بدل شده و قدمگاهی باشد برای تحقق اهداف و آرمان‌های فرهنگی مورد نظر در چشم‌انداز روشن بيست ساله ايرانی اسلامی.

آيين پايانی نخستين دوره اهدای جايزه بزرگ شهيد آوينی‌ راس ساعت 19:15 شنبه اول ارديبهشت ماه 1386، در تالار وحدت برگزارخواهد شد.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo