شهید آوینی

 
وزير ارشاد: برپايی باشكوه جشنواره هنری امام رضا(ع) يك تكليف است

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در ديدار با اعضای سياست‌گذاری پنجمين جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) خواستار برپايی هرچه باشكوه‌تر اين جشنواره در سطح داخلی و بين‌المللی شد.

به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «محمدحسين صفارهرندی» وزير ارشاد در جمع اعضای شورای سياست‌گذاری و برنامه‌ريزی پنجمين جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) برپايی هر چه باشكوه جشنواره بين‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) را مورد تاكيد قرار داد و گفت: در توجيه ضرورت برگزاری چنين جشنواره‌ای نياز به استدلال نيست و برپايی اين جشنواره در اوج خودش را يك تكليف می‌دانيم.

وی گفت: امام رضا (ع) تنها امام معصومی است كه جای پای او توتيای چشم مشتاقان در ايران و نيز قبله آمال و آرزوهای مسلمانان و حتی غيرمسلمانان است و ترديدی نيست كه برای حفظ موجوديت ايرانی با خصوصيت اسلامی هيچ وسيله‌ای مسحتكم‌تر از وجود مرقد نورانی امام رضا(ع) در كشور و انديشه‌های جاری آن حضرت در زندگی مردم نمی‌توان يافت.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی به تلاش برخی كشورها برای تمسك به نمادسازی برای ماندگار ساختن انديشه‌هايشان اشاره كرد و گفت: كار هاليوود به آنجا رسيده كه برای مقابله با تفكر رو به گسترش اسلامی به ساخت فيلم 300 از طريق نمادسازی روی آورده‌اند.

وی تلاش آنها در ساختن چنين فيلمی، نوعی عاشورايی كردن ماجرا خواند با اين تفاوت كه وقتی در ايران نام عاشورا بر زبان جاری می‌شود مرد و زن و كودك و جوان و تمام اقشار جامعه از مسلمان و حتی غيرمسلمان به امام حسين(ع) متوسل می‌شوند.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در كشورهايی كه نمادی برای مطرح كردن ندارند با سرمايه‌گذاری‌های كلان تلاش كردند شخصيتی را كه تعلق به خودشان ندارد به صورت يك بت و قديسی مطرح سازند تا مردم را به آن ارجاع دهند. در حالی كه در ايران شخصيتی به نام امام رضا(ع) وجود دارد كه برای همه به عنوان عنصری وحدت‌بخش شناخته شده‌است.

صفار هرندی برپايی جشنواره‌ای به نام امام رضا(ع) را در اوج خود يك تكليف دانست و از مسئولان برپايی جشنواره خواست تمام تلاش خود را برای برپايی هر چه بهتر اين جشنواره انجام دهند.


برپايی باشكوه جشنواره امام رضا(ع) تكليف است
صفار هرندی برپايی جشنواره‌ای به نام امام رضا (ع) را در اوج خود يك تكليف دانست و از مسئولان برپايی جشنواره خواست تمام تلاش خود را برای برپايی هر چه بهتر اين جشنواره انجام دهند.

در ادامه اين جلسه جعفری دبير جشنواره، گزارشی از روند برپايی پنجمين جشنواره فرهنگی هنری كه همزمان با دهه كرامت كه با ميلاد كريمه اهل بيت حضرت فاطمه معصومه(س) تا ميلاد خجسته مسعود هشتمين اختر امامت و ولايت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) برگزار خواهدشد، ارايه كرد.

وی گفت: اين جشنواره می‌تواند در سالی كه از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی نام گرفته می‌تواند، موجبات اتحاد و انسجام بيش از پيش را در داخل و خارج از كشور فراهم سازد.

محمدجواد محمدی‌زاده استاندار خراسان رضوی نيز طی سخنانی با تقدير از دست‌اندركاران برگزاری اين جشنواره، ضرورت مردمی كردن اين جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) را مورد تاكيد قرار داد.

وی افزود: به نظر می‌رسد برنامه‌ريزی‌ها برای برپايی اين جشنواره در سال‌های گذشته برای خواص و نخبگان بوده كه بايد توده‌های مسلمان در داخل و خارج را نيز در نظر گرفته شوند.

استاندار خراسان اظهار داشت: نهادهايی نظير مدارس، مساجد، دانشگاه‌ها و هيات‌های مذهبی می‌توانند نقش موثری در عمومی كردن اين جشنواره در سال جديد را ايفا كنند.

در ادامه اين جلسه علاوه بر آرين‌منش، نماينده مردم مشهد و كلات در مجلس شورای اسلامی، نمايندگانی از صدا و سيما، شهرداری تهران، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، معاونين و مديران ستادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشتند اظهار نظر خود را درباره برگزاری اين جشنواره اعلام كردند.
 

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران( ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo