شهید آوینی

 
در قالب كتابي به نام «پا به پاي باران» گزارش سرهنگي و بهبودي از خرمشهر منتشر شد

كتاب «پا به پاي باران» شامل دو گزارش مشترك از هدايت‌الله بهبودي و مرتضي سرهنگي از شهر خرمشهر طي سال‌هاي 1367 و 1368 به چاپ چهارم رسيد.

اين دو گزارش حاوي مطالبي از مسائل پيرامون جنگ ايران و عراق و تبعات آن در شهر خرمشهر است و راويان به شرح حضور خود در مناطق جنگي و جنگ‌زده خرمشهر، اهواز، شلمچه، دهلاويه، آبادان و كوي ذوالفقاري پرداخته‌اند.
«ازچشم‌هاي خيس اين مه مي‌شد خواند كه تا صبح بر سر شهر خواهد گريست. شهري كه نه چندان دور، بندر بود. زيبا بود. پر گل بود؛ و امروز يك سر بارانداز ويراني است. ديگر سوت كشتي‌هاي بزرگ با آواز كوچك مرغان آبي هم فضا نيست؛ مرغان سفيدي كه روي دكل‌هاي مورب كشتي‌هاي پهلو شكسته، نشسته و منتظر دستان با سخاوت جاشوان‌اند. بندري كه هر سال با تمام زخم‌هاي كهنه‌اي كه بوي سياهي انفجار مي‌دهند، در سوم خرداد هر سال تولد خود را با پاكي اروند و سفيدي آن مرغان چشم انتظار به جشن مي‌نشيند...»
آنچه آمد بخشي از كتاب «پاي به پاي باران» نوشته‌ي هدايت‌الله بهبودي و مرتضي سرهنگي، توليد دفتر ادبيات و هنر مقاومت حوزه هنري است.
مقام معظم رهبري در يادداشتي بر اين كتاب آورده‌اند: «اين هر دو نوشته، گويا، پرسوز، دردمندانه و هنرمندانه است. دست اين عزيزان درد نكند كه درد دل غريبانه يك شهر، بلكه يك ملت را چنين پر مهر و دلسوز، روايت مي‌كنند. تاريخ ما بعدها نه فقط خرمشهر و جوان‌ها و پدر و مادرهاي مقاوم آن را، كه اين دل‌ها و وجدان‌هاي بيدار و حق‌جو و حق‌گو را نيز، ستايش خواهد كرد كه نگذاشتند قصه‌ي جهادي به آن عظمت در لابه‌لاي ياوه‌گوئي‌ها و هرزدرائي‌هاي زمانه گم شود. درود بر بهبودي‌ها و سرهنگي‌ها».

اين كتاب در 50 صفحه قطع پالتويي و بهاي 500 تومان به بازار كتاب عرضه شده است.
 

منبع: خبرگزاری فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo