شهید آوینی

 
وزير ارشاد: جشنواره امام رضا بايد شاه ‌بيت ورود ما به فرهنگ و هنر باشد

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: جشنواره بين‌المللي فرهنگي و هنري امام رضا (ع ) بايد شاه‌بيت فعاليت‌ها، مدل و باب ورود ما به عرصه‌هاي مختلف فرهنگي هنري باشد.

به نقل از روابط عمومي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، محمدحسين صفار هرندي روز سه‌شنبه 28 فروردین ماه، در جمع اعضاي شوراي سياست‌گذاري و برنامه‌ريزي پنجمين جشنواره فرهنگي هنري امام رضا(ع ) برپايي هر چه باشكوه جشنواره بين‌المللي فرهنگي و هنري امام رضا (ع) را مورد تاكيد قرار داد و گفت: در توجيه ضرورت برگزاري چنين جشنواره‌اي نياز به استدلال نيست و برپايي اين جشنواره در اوج خودش را يك تكليف مي‌دانيم.
وي گفت: امام رضا (ع) تنها امام معصومي است كه جاي پاي او توتياي چشم مشتاقان در ايران و نيز قبله آمال و آرزوهاي مسلمانان و حتي غير مسلمانان است و ترديدي نيست كه براي حفظ موجوديت ايراني با خصوصيت اسلامي هيچ وسيله‌اي مسحتكم‌تر از وجود مرقد نوراني امام رضا(ع) در كشور و انديشه‌هاي جاري آن حضرت در زندگي مردم نمي‌توان يافت.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به تلاش برخي كشورها براي تمسك به نمادسازي براي ماندگار ساختن انديشه‌هايشان اشاره كرد و گفت: كار هاليوود به آنجا رسيده كه براي مقابله با تفكر رو به گسترش اسلامي به ساخت فيلم 300 از طريق نمادسازي روي آورده‌اند.
وي تلاش آنها در ساختن چنين فيلمي، نوعي عاشورايي كردن ماجرا خواند با اين تفاوت كه وقتي در ايران نام عاشورا بر زبان جاري مي‌شود مرد و زن و كودك و جوان و تمام اقشار جامعه از مسلمان و حتي غير مسلمان به امام حسين(ع) متوسل مي‌شوند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: در كشورهايي كه نمادي براي مطرح كردن ندارند با سرمايه‌گذاري‌هاي كلان تلاش كردند شخصيتي را كه تعلق به خودشان ندارد به صورت يك بت و قديسي مطرح سازند تا مردم را به آن ارجاع دهند. در حالي كه در ايران شخصيتي به نام امام رضا (ع) وجود دارد كه براي همه به عنوان عنصري وحدت بخش شناخته شده است.
صفار هرندي برپايي جشنواره‌اي به نام امام رضا (ع) را در اوج خود يك تكليف دانست و از مسئولان برپايي جشنواره خواست تمام تلاش خود را براي برپايي هر چه بهتر اين جشنواره انجام دهند.
در ادامه اين جلسه جعفري دبير جشنواره، گزارشي از روند برپايي پنجمين جشنواره فرهنگي هنري كه همزمان با دهه كرامت كه با ميلاد كريمه اهل بيت حضرت فاطمه معصومه (س) تا ميلاد خجسته مسعود هشتمين اختر امامت و ولايت حضرت علي بن موسي الرضا (ع ) برگزار خواهد شد، ارايه كرد.
وي گفت: اين جشنواره مي‌تواند در سالي كه از سوي مقام معظم رهبري به عنوان سال اتحاد ملي و انسجام اسلامي نام گرفته مي‌تواند، موجبات اتحاد و انسجام بيش از پيش را در داخل و خارج از كشور فراهم سازد.
محمدجواد محمدي‌زاده استاندار خراسان رضوي نيز طي سخناني با تقدير از دست‌اندركاران برگزاري اين جشنواره، ضرورت مردمي كردن اين جشنواره فرهنگي هنري امام رضا (ع) را مورد تاكيد قرار داد.
وي افزود: به نظر مي‌رسد برنامه‌ريزي‌ها براي برپايي اين جشنواره در سال‌هاي گذشته براي خواص و نخبگان بوده كه بايد توده‌هاي مسلمان در داخل و خارج را نيز در نظر گرفته شوند.
استاندار خراسان اظهار داشت: نهادهايي نظير مدارس، مساجد، دانشگاه‌ها و هيات‌هاي مذهبي مي‌توانند نقش موثري در عمومي كردن اين جشنواره در سال جديد را ايفا كنند.

در ادامه اين جلسه علاوه بر آرين‌منش، نماينده مردم مشهد و كلات در مجلس شوراي اسلامي، نمايندگاني از صدا و سيما، شهرداري تهران، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، معاونين و مديران ستادي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي حضور داشتند اظهار نظر خود را در خصوص برگزاري اين جشنواره اعلام كردند.
 

منبع: خبرگزاری فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo