شهید آوینی

 
محمد رجبي: خداوند در زندگي شهيد آويني بركتي ويژه قرار داده بود

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: خداوند بركتي در زندگي شهيد سيدمرتضي آويني قرار داده بود كه او مي‌توانست فعاليت‌هاي علمي، فرهنگي و هنري را در كنار حضور در عرصه دفاع مقدس و پرداختن به باورهاي عقيدتي،به بهترين وجه ممكن انجام بدهد.

عصر روز دوشنبه 1/20  مراسم بزرگداشت چهاردهمين سالگرد شهادت شهيد سيد مرتضي آويني تحت عنوان «فردايي ديگر» توسط موسسه روايت فتح در تالار بزرگ وزارت كشور برگزار شد و در بخشي از مراسم، محمد رجبي، دوست و همكار شهيد آويني و عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي به ايراد سخن پرداخت.

رجبي در بخشي از صحبت‌هاي خود گفت: به يادآوري و ذكر در باورهاي مذهبي ما تاكيد شده و به ياد و گراميداشت توصيه شده است.
وي افزود: ارزش آدم، قبل از فكر در ذكر است و اگر دنياي ما امروز آشفته شده، بخشي از آن به همين علت است كه ذكر وجود ندارد.
رجبي يادآور شد: در قرآن ذكر يا همان يادآوري به صور مختلف و در بخش‌هاي مختلف،‌ به كار مي‌رود و بعضي اوقات، مسائلي چون نعمات الهي يا اولياءالله را يادآوري مي‌كند. يكي از نكات مهمي كه در قرآن اشاره زيادي به آن مي‌شود، ياد خداوند است. اگر ما به اين قائل باشيم كه شهيد كسي است كه از خودش فاني شده و آينه‌اي است كه هستي خدا را منعكس مي‌كند، بنابراين ياد شهيد، همان ياد خداوند است و اين ياد، جهت دهنده به حركت اوست.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با گراميداشت ياد شهيد آويني، گفت: شهيد آويني مرد بسيار عجيبي بود و من تا به حال كسي را در زندگي مانند او نديده‌ام او علاوه بر كارهايي نظير نگارش، تهيه و گويندگي فيلم‌هاي روايت فتح، سربيري ماهنامه سوره و عضويت در دفتر مطالعات ديني هنر، گهگاهي هم سري به جبهه‌ها مي‌زد و در خانه نيز بخش عمده‌اي از كارهاي خانه را انجام مي‌داد و اين نشان مي‌دهد كه خداوند چه بركتي در زندگي اين شهيد قرار داده بود كه او مي‌توانست تمام اين كارها را به بهترين وجه ممكن انجام بدهد.

 در ادامه اين برنامه بزرگداشت، محمد رجبي و سيد صالح موسوي و مصطفي دالايي به ارائه سخن و خاطره‌گويي پرداختند.
بخش ديگر برنامه، به نمايش فيلم‌هايي به كارگرداني شهيد آويني و بخش‌هايي از فيلم‌هايي بود كه راجع به اين شهيد ساخته شده بود.
در مراسم امروز براي نخستين‌بار«آخرين سفر» فيلمي آرشيوي از مرتضي شعباني فيلمبردار «روايت فتح» به نمايش در‌آمد. «آخرين سفر» روايت آخرين سفر شعباني با شهيد آويني است و در آن به چگونگي سفر تا شهادت‌ سيدشهيدان اهل قلم پرداخته شده است.

همچنين فيلمي درباره مقاومت لبنان به كارگرداني حسين محموديان، سكانس‌هاي برگزيده‌ فيلم‌هاي مستند «با گردان خيبر» و فيلم «سحر يا معجزه» شهيد آويني بر پرده تالار وزارت كشور نقش بست و فيلم «روايت راوي» به كارگرداني حسين‌ معززي‌نيا از جمله فيلم‌هاي ديگر اين برنامه بود كه به نمايش درآمد.چندين وله نيز در لابه‌لاي مراسم به روي پرده رفت.
در بخش ديگري از اين مراسم، يكي از مقاله‌هاي شهيد آويني به همراه موسيقي زنده در بخشي از اين مراسم توسط مجري مراسم (حسين محموديان) خوانده شد.
در مراسم امروز كه با عنوان «فردايي ديگر» برپا شد، نمايشگاه عكس و فروشگاه كتاب و محصولات رسانه‌اي به عنوان برنامه‌هاي جنبي داير بود.
پايان مراسم وله‌اي به روي پرده رفت و در آن آثار مكتوب و كتاب‌هاي شهيد آويني معرفي ‌شد.
 

منبع: خبرگزاری فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo