شهید آوینی

 
حضور ايران و 38 كشور جهان در دومين دوسالانه «پوستر جهان اسلام»

به نقل از روابط عمومی مؤسسه فرهنگی هنری صبا وابسته به فرهنگستان هنر، دومين دوسالانه بين‌المللی پوستر جهان اسلام در سال «اتحاد ملی و انسجام اسلامی»، در راستای توسعه تعامل و نزديكی هر چه بيشتر هنرمندان مسلمان از سراسر جهان و ترسيم افق‌های مشترك در يك چشم انداز بين‌المللی با حضور و مشاركت وسيعی در سطح داخلی و خارجی، سوم ارديبهشت ماه سال جاری در اين مؤسسه گشايش‌خواهديافت.

اين نمايشگاه با حركت در جهت تحقق «اتحاد ملی و انسجام اسلامی» بزرگ‌ترين عرصه حضور طراحان گرافيك و پوستر را در وسيع‌ترين حوزه فرهنگی تمدنی دنيای معاصر تجلی خواهدبخشيد.

دبيرخانه دو سالانه بين‌المللی «پوستر جهان اسلام» اعلام كرد تاكنون هنرمندان 38 كشور جهان آثار خود را برای شركت در نمايشگاه ارسال كرده‌اند.

در بخش داخلی 1800 هنرمند، اقدام به ارسال نزديك به 1700 اثر به اين دبيرخانه كرده‌اند، كه به اين ترتيب دوسالانه پوستر در دومين تجربه خود شاهد تحقق يك رويداد بزرگ فرهنگی در سطح جهانی بوده و قطعاً اميدها و انتظارات زيادی را در مسير آينده خود برمی‌انگيزد.

در روزهای برپايی اين دوسالانه نشست‌های پژوهشی با موضوع جريان‌شناسی، آسيب‌شناسی و سيری در كارنامه دستاوردها و تجارب هنرمندان ايرانی در عرصه گرافيك و پوستر، شناخت بسترها و زمينه‌های تكوين فرهنگ و دانش تصويری نوين در ايران از زبان پيشگامان و پيشكسوتان اين هنر در كشورمان و نيز با حضور صاحبنظران، كارشناسان و هنرمندان صاحب‌نام برای عموم علاقه‌مندان اين هنر برگزارخواهدشد.
 

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo