شهید آوینی

 
«رثاء» نرم افزاری برای تبليغ حماسه تاريخی سیّدالشهدا (ع) توليد شد

نرم‌افزار «رثاء» كه در جهت تبليغ معارف اسلامی بويژه حماسه تاريخی سیّدالشهدا (ع) توليد شده‌است، حاوی چندين ساعت نوحه‌سرايی و مرثيه‌خوانی درباره امام‌حسين (ع) و يارانش است، كه توسّط خطيبان و مدّاحان معروف عرب اجرا و مرثيه‌خوانی به سه زبان اردو، تركی و انگليسی نيز در اين برنامه موجود است.

اين نرم‌افزار بر روی يك لوح فشرده و به زبان عربی ارائه شده‌است و شامل اطلاعاتی مربوط به زندگانی امام حسين (ع) از ولادت تا شهادت است.

55 مرثيه عربی با صدای ده خطيب و نُه مدّاح، 14 مرثيه كه توسّط مداحان اردو زبان، همراه با تصاوير كه 2 ساعت از زمان برنامه را به خود اختصاص داده، 21 مرثيه تركی و 5 مرثيه به زبان انگليسی به مدّت يك ساعت از مرثيه‌های موجود در اين نرم‌افزار است.

همچنين از ديگر مطالبی كه در نرم‌افزار برای كاربران قابل دسترسی است: زيارت امام حسين (ع) در روز عاشورا، زيارت وارث و زيارت اربعين از ميان زيارات متعدّد حضرت سیّدالشهدا (ع)، مراحل مختلف زندگانی امام حسين(ع) از ولادت تا رسيدن به سرزمين مقدّس كربلا و تعداد قابل توجّهی از احاديث امام حسين (ع) كه در مورد موضوعات اخلاقی بيان فرموده‌اند.

مقتل عنوان بخشی از نرم‌افزار اس تكه مجموعه كاملی از واقعه عاشورا، شهادت امام حسين (ع) و فرزندان و اصحاب ايشان در اين برنامه گنجانده شده‌است.
 

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo