شهید آوینی

 
گردهمايی علمای شيعه و سنی در همايش وحدت مذاهب اسلامی لوس‌آنجلس برگزار شد

به نقل از خبرگزاری اخبار شيعيان، اين همايش به همت مركز فرهنگی _ اسلامی ايالات متحده آمريكا و با هدف ايجاد فضايی برای گفتمان بين پيروان دو مذهب اسلامی شيعه و سنی و نيز تحكيم وحدت اسلامی بين مسلمانان ساكن ايالات متحده آمريكا برگزار شد.

در اين همايش كه 800 تن از مسلمانان ساكن لوس‌آنجلس در آن حضور داشتند، موضوعاتی مانند: طرد افكار ضد اسلامی نظير تروريسم، خشونت و تندروی، تعميق روحيه اتحاد بين مذاهب اسلامی، نشر فرهنگ تسامح و احترام متقابل بين پيروان مذاهب مختلف و هم‌پيمانی بين پيروان اسلام برای مقابله با اسلام‌ستيزی‌ از سوی غرب در جهان اسلام، مطرح و مورد بررسی انديشمندان و كارشناسان قرار گرفت.

در همايش وحدت مذاهب همچنين تنی چند از علما و مبلغان برجسته شيعه مقيم آمريكا از جمله حجت‌‌الاسلام‌والمسلمين شيخ «محمد صالح هدايتی» مدير كل شبكه ماهواره‌ای «سلام» به ايراد سخنرانی پرداختند.

شركت‌كنندگان در اين همايش با امضای پيمان‌نامه‌ای بر حفظ روابط برادرانه بين دو فرقه شيعه و سنی آمريكا تأكيد كردند و خواستار همكاری همه مراكز و مؤسسات اسلامی در جهت نشر و گسترش آموزه‌های اسلامی در آمريكا و مبارزه با اسلامی ستيزی شدند.

 

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo