شهید آوینی

 
برگزاری همايش «محمد (ص) رحمه للعالمين» در آديس آبابا

به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، وابسته فرهنگی كشورمان در اين همايش با اشاره به اهميت برگزاری مراسم ميلاد النبی( ص) و هفته وحدت، بر هوشياری مسلمين در برابر توطئه‌های تفرقه‌آميز استكبار جهانی تاكيدكرد.

«شيخ موسی محمد عمر» دبيركل شورای عالی مسلمانان اتيوپی نيز در سخنان خود در اين همايش با اشاره به سير تكاملی اديان الهی، دين اسلام را كامل كننده اديان قبلی و ادامه فيض الهی در هدايت بشرخواند و با استناد به حديثی از پيامبر اعظم (ص) در اين زمينه، اسلام را چاره‌ساز دردها و مشكلات امروز بشريت دانست.

«گورجيت سينگ» سفير هندوستان در آديس آبابا در سخنانی از شخصيت والای پيامبر گرامی اسلام ‌(ص) تجليل و برنقش اساسی آن بزرگوار در هدايت بشريت تاكيدكرد.

وی گفت: حضرت محمد (ص) قبل از رسيدن به نبوت، به دليل امانت، صداقت و پاكی، از سوی مردم "امين " لقب گرفتند.

سينگ افزود: آن بزرگوار با مهربانی، عطوفت و دلسوزی مردم را به دين اسلام فرا می‌خواندند و همين ويژگی‌های اخلاقی باعث جذب مردم و پذيرش تعاليم الهی ايشان بود.

«توفيقی» كاردار سفارت كشورمان در آديس آبابا نيز با اشاره به حديث شريف نبوی(ص) كه فرمودند«بعثت لاتمم مكارم الاخلاق»؛ اهميت فضايل اخلاقی و گستره انسان‌گرايانه آن در مكتب اسلام را مورد بحث قرار داد و بر حفظ وحدت و همبستگی مسلمانان و همه آزادگان و حق‌طلبان تاكيدكرد.

اجرای تواشيح و برپايی نمايشگاه كتاب از جمله برنامه‌هايی بود در حاشيه اين همايش، همزمان با نخستين روز از هفته وحدت برگزارشد.
 

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo