شهید آوینی

 
بيست و‌ نهمين دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف؛ متفاوت‌تر از دوره‌های قبل
محمد صالح سالار، مدير كل دفتر آموزش و مسابقات قرآن اوقاف

با توجه به آئين نامه جديد و حضور شركت‌كنندگان بيشتر، بيست و‌نهمين دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف نسبت به دوره‌های قبل بسيار متفاوت و از نظر رقابتی بسيار فشرده‌تر خواهد بود.

محمد صالح سالار، مدير كل دفتر آموزش و مسابقات قرآن اوقاف با بيان اين مطلب گفت: امسال با حضور كارشناسان قرآنی و افرادی كه در سال‌های قبل در مسابقات مختلف سراسری به داوری و نظارت بر مسابقات پرداختند، آئين نامه جديدی برای بيست‌ و نهمين دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف طراحی شد كه نسبت به آئين نامه دوره‌های قبل بسيار متفاوت است.

وی ادامه داد: از سوی ديگر امسال تعداد شركت‌كنندگان نسبت به سال‌های قبل بسيار بيشتر است. در بيست‌ و هشتمين دوره اين مسابقات از شش منطقه كشور به همراه نفراتی كه از مسابقات بين‌المللی سهميه حضور در اين مسابقات را داشتند، فقط 200 شركت‌كننده حضور داشتند اما امسال با شركت 300 نفر اين مسابقات برگزار خواهد شد.

سالار از حضور نفرات برتر مسابقات مختلف سراسر كشور كه توسط وزارت‌خانه‌ها و نهادها برگزار می‌شود در بيست و ‌نهمين دوره مسابقات قرآن اوقاف خبر داد و تصريح كرد: در سال 85 نفرات برتری كه در مسابقات سراسری كشور از سوی سازمان‌ها و نهادهای مختلف كشور چون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سپاه، ارتش و ... انتخاب شده‌اند، در اين مسابقات بدون حضور در مراحل استانی و منطقه‌ای، می‌توانند شركت كنند.

مديركل دفتر آموزش و مسابقات قرآن اوقاف افزود: همچنين نفراتی كه در مسابقات بين‌المللی شركت كرد‌ه‌اند بدون توجه به اينكه موفق به كسب عنوانی شده‌اند يا خير، در اين مسابقات شركت خواهند كرد و اين موضوع نيز بيست و نهمين دوره را نسبت به دوره‌های قبل بسيار متفاوت‌تر می‌كند.

وی در ادامه از برگزاری هم‌زمان مسابقات آقايان و بانوان خبر داد و اظهاركرد: يكی ديگر از مسائلی كه اين دوره را نسبت به دوره‌های قبل متفاوت نشان می‌دهد، برگزاری هم‌زمان مسابقات آقايان و بانوان در شهر اهواز و در دو سالن مختلف است كه برای نخستين‌بار اين حركت انجام خواهد شد.

سالار يادآورشد: همچنين امسال از داوران جوان‌تر در اين مسابقات استفاده می‌شود. داورانی كه در مسابقات مختلف حضور داشته‌اند امسال به عنوان داوران جوان در بيست و نهمين دوره مسابقات به قضاوت خواهند پرداخت.

نفراتی كه در مسابقات بين‌المللی شركت كرد‌ه‌اند بدون توجه به اينكه موفق به كسب عنوانی شده‌اند يا خير، در اين مسابقات شركت خواهند كرد و اين موضوع نيز بيست و نهمين دوره را نسبت به دوره‌های قبل بسيار متفاوت‌تر می‌كند

مديركل دفتر آموزش و مسابقات قرآن اوقاف افزود: علاوه بر اين موضوع همه ساله داورانی كه در رشته‌های مختلف حفظ كل و 20 جزء، مفاهيم، ترتيل و قرائت حضور داشتند و به قضاوت پرداختند بيشتر از تهران انتخاب شده بودند اما در اين دوره اين موضوع نيز سهميه بندی شده است و از هر هشت منطقه كشور به نسبت مساوی داور انتخاب خواهد شد.

وی در پايان گفت: نفرات برتر در رشته قرائت به طور مستقيم در مسابقات بين‌ المللی كه امسال در تهران برگزار می‌شود، شركت خواهند كرد و نفرات دوم و سوم نيز به مسابقاتی كه در خارج از كشور برگزار خواهد شد، اعزام می‌شوند.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo