شهید آوینی

 
همایش سالانه "اسلام در آمریکا" برگزار می شود
یازدهمین همایش "سالانه اسلام در آمریکا" طی روزهای 6 تا 8 آوریل ( 17 تا 19 فروردین) ماه از سوی انجمن مسلمانان شمال آمریکا در شیکاگو برگزار می شود.

به نقل از انجمن مسلمانان شمال آمریکا، همایشهای اسلام در آمریکا محفلی را برای دانشمندان، روحانیون، محققان و دانشجویانی که عرصه های دینی، سیاسی و اجتماعی مسلمانان آمریکا فعال بوده فراهم می کنند.

فعالیتهای بین ادیان در آمریکا، اسلام میان آمریکایی های لاتین، زنان در جامعه غربی، حل مناقشات و گسترش صلح در جوامع اسلامی از موضوعات و محورهایی است که در این همایش مورد بحث و تبادل نظر روحانیون، متفکران و دانشجویان مسلمان قرار می گیرند.

« انجمن اسلامی شمال آمریکا» (ISNA) به عنوان برگزار کننده این همایش انجمنی متشکل از سازمانها و افراد مسلمان است که سکوی مشترکی را برای ارائه اسلام فراهم کرده است. از جوامع مسلمان حمایت کرده برنامه های آموزشی و اجتماعی آنها را توسعه می دهد و رابطه خوبی با دیگر جوامع دینی و سازمانهای مدنی برقرار کرده است.

اغلب اعضای این سازمان را مهاجران  و جمعی تازه مسلمان سفید پوست، آفریقایی آمریکایی و اسپانیولی تشکیل می دهند. همایشهای سالانه « انجمن اسلامی شمال آمریکا» بزرگترین گردهمایی مسلمانان در ایالات متحده به شمار می رود. این انجمن سال 1963 تشکیل شده و دبیرکل آن هدف از تأسیس آن را ایجاد پلی بین جامعه مسلمانان و جامعه آمریکایی عنوان کرده است.

 

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo