شهید آوینی

 
بيستمين كنفرانس بين‌المللی «وحدت اسلامی» در تهران برگزار می‌شود

به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی تقريب مذاهب اسلامی، اين كنفرانس به منظور بررسی ويژگی‌های فردی، اجتماعی و فرهنگی- تمدنی پيامبر اكرم(ص) 17 تا 19 فروردين ماه ( 6 تا 8 آوريل ) با حضور انديشمندانی از 45 كشور جهان از سوی مجمع جهانی تقريب مذاهب اسلامی در تهران برگزار می‌شود.

در اين كنفرانس كه همزمان با ميلاد با سعادت پيامبر رحمت و منادی اخوت حضرت ختمی مرتبت محمد بن ‌عبدالله (ص) و فرزند بزرگوارش حضرت امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت برگزار می‌شود، جمع كثيری از متفكران، انديشمندان و شخصيت‌های برجسته علمی و فرهنگی و اعضای مجمع عمومی، اين مجمع شركت خواهند داشت.

آينده‌نگری و برقراری روابط عقلانی بين پيروان اديان آسمانی و مذاهب اسلامی، فرهنگ وحدت و تعهد متقابل، جهاد اسلامی و دفاع از كيان امت، بررسی اخلاق انسانی و ايمان و عبوديت و مدارا و آسان گيری از موضوعات پيش بينی شده برای اين كنفرانس است.

نگاه انسانی به محيط زيست، تعالی معنوی بشريت، جهانشمولی در اخلاق و عدالت، فرهنگ گفتگوی منطقی، فرهنگ صلح و همزيستی، تعليم، تربيت و دعوت اسلامی، دفاع از مستضعفان جهان و تعادل در شخصيت از ديگر مسائل مورد بحث در بيستمين كنفرانس بين‌المللی وحدت اسلامی است.

متفكران شركت كننده در اين كنفرانس از كشورهای تركيه، تونس، اندونزی، انگلستان، استراليا،آمريكا، افغانستان، عراق، پاكستان، عربستان، سوريه، دانمارك، تاتارستان، فرانسه، لبنان، كانادا، هند، مسكو، مصر و.... هستند كه طی روزهای 17 تا 19 در سالن اجلاس سران كشورهای اسلامی حضور می‌يابند.

 

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo