حزب الله همچنان کنترل جنوب لبنان را در دست دارد

یک مسئول حزب الله تاکید کرد:علی رغم پیشروی محدود نظامیان رژیم صهیونیستی دربرخی محورها نیروهای مقاومت اسلامی حزب الله همچنان جنوب لبنان در کنترل خود دارند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، "حسین رحال" با بیان این مطلب افزود: اشغالگران اسرائیل دربرخی محورها با جنگ فرسایشی نیروهای مقاومت حزب الله مواجه شدند.

وی افزود : تاکنون نظامیان صهیونیست نتوانستند هیچ منطقه ای درجنوب لبنان را به تصرف خود درآورند وکنترل جنوب در دست ماست و کاملا تحرکات صهیونیست ها را زیرنظر داریم .

این مسئول حزب الله درپاسخ به سوالی درمورد اخبارمطبوعاتی منتشرشده مبنی بر اینکه نظامیان صهیونیست تعدادی از روستا های جنوب لبنان را به تصرف خود درآورده اند، گفت : هنگامی که صهیونیستها به یک مسافت معینی درداخل خاک لبنان رسیدند و شروع به جمع شدن درمنطقه کردند مبارزان ما به صهیونیست ها حمله کردند و آسیب جدی را به آنها وارد کردند.

وی افزود : ما ازهفته اول شیوه جنگ چریکی و فرسایشی را علیه نیروهای اشغالگر قدس آغازکردیم .

رحال اضافه کرد : به عنوان مثال مبارزان حزب الله  بامداد امروز به نیروهای اسرائیلی اجازه دادند تا یک کلیومتری مرزبه تپه حمامص درنزدیکی شهر خیام پیشروی کنند اما همین که آنها به این منطقه رسیدند با حمله نیروهای مقاومت مواجه شدند به نحوی که چهاردستگاه تانک و دو بلدوزر منهدم شد و سپس نظامیان صهیونیست دوباره مجبوربه عقب نشینی شدند.

درحالی که نظامیان صهیونیست به حملات توپخانه ای و موشکی شدید خود به منطقه صور وبعلبک و نبطیه ادامه دادند ، جنوب لبنان امروز شاهد درگیریهای سختی بین نیروهای اسرائیلی و نیروهای مقاومت اسلامی حزب الله درچهار محور بود.

اگرچه نظامیان صهیونیست تلاش می کنند تا مواضع خود را درداخل خاک لبنان تقویت کنند اما همچنان نظامیان صهیونیست در جنوب زمین گیرهستند

ارتش اشغالگر قدس با بکارگیری ده هزارنیروی خود قصد دارد تا سه تپه استراتژی در بخش های سه گانه جنوب غربی و مرکز و شرق لبنان را به تصرف خود در آورد اما هر بار با مقاومت  شدید نیروهای حزب الله لبنان روبرومی شوند و در حملات خود شکست می خورد.

از سوی دیگر رژیم صهیونیستی با پخش اعلامیه هایی درجنوب بیروت ازمردم خواست منازل خودشان را ترک کنند .

شیخ نعیم قاسم هم درگفتگو با الجزیره اعلام کرد اولویت حزب الله متوقف کردن تجاوزات رژیم صهونیستی به لبنان پیش از هر گونه گفتگو درمورد حضور نیروهای بین المللی در جنوب است .

وی افزود: نیروهای مقاومت اسلامی حزب الله امروز توانستند جلوی پیشروی نظامیان صهیونیست به جنوب لبنان را بگیرند و مانع از ورود  آنها به روستاهای جنوبی شوند.

منبع: خبرگزاری مهر

Logo
https://old.aviny.com/News/85/05/14/13.aspx?&mode=print