شهید آوینی
 
تعطيلات اسلامي در تقويم آموزشي بالتيمور پذيرفته نشد

هيئت مديره مدارس بالتيمور آمريكا براي سومين سال پياپي تعطيلات مسلمانان را در تقويم سال 2007-2008 ميلادي به رسميت نشناخت.

به نقل از پايگاه اينترنتي اسلام‌آن‌لاين مسلمانان بالتيمور در پي اعلام راي نهايي هيئت مديره مدارس اين شهر، گرد هم آمده و تاسف و ناراحتي خود را ابراز داشتند.
در حاليكه هيچكدام از تعطيلات مسلمانان در تقويم تصويب شده سال 2007-2008 به رسميت شناخته نشده ولي در اين تقويم يك روز تعطيلي مختص به تعطيلات يهوديان (روش هاشانا) وجود دارد.
اعضاي انجمن مسلمانان شهر بالتيمور اعلام كرد: اين كه تقويم مدارس شامل تعطيلات يهوديان باشد ولي تعطيلات مسلمانان را به رسميت نشناسد، كمال بي‌انصافي است.
«جان هايدن»، يكي از اعضاي هيئت مديره مدارس اين شهر در دفاع از راي اين هيئت ادعا كرد: عديل عوامل اقتصادي باعث مي‌شود تا بتوانيم در ايام تعطيل يهوديان مدارس را تعطيل كنيم زيرا تعداد زيادي معلم يهودي در اين شهر وجود دارد و از عهده پرداخت هزينه به كارگيري نيروهاي جايگزين در اين روز بر نمي‌آييم.
رييس انجمن مسلمانان بالتيمور و عده‌اي از مسلمانان نيز در راستاي احقاق حق خود بارها با اعضاي هيئت مديره مدارس بالتيمور ديدار كرده‌اند.
 

منبع: خبرگزاری فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo