شهید آوینی

 

امروز دوشنبه بیست و دوم خرداد سال 1385 هجری شمسی مقارن است با پانزدهم جمادی الاول سال 1427 هجری قمری و برابر است با دوازدهم ژوئن 2006میلادی .

تولد چارلز کینگزلی :
در چنین روزی در سال 1819 میلادی چارلز کینگزلی نویسنده بر جسته انگلیسی به دنیا آمد . وی کشیش نیز بود . « به سمت غرب  » عنوان مهمترین اوست .

تولد یوحنا اسپیری :
در چنین روزی در سال 1829 میلادی اسپیری نویسنده مشهور سوئیسی متولد شد . «هایدی » عنوان مهمترین اثر اوست .

حمله روسیه :
در چنین روزی در سال 1812 میلادی حمله ناپلئون به روسیه آغاز شد .

پایان جنگ چاکو :
در چنین روزی در سال 1935 میلادی جنگ چند ساله چاکو میان بولیوی و پاراگوئه پایان یافت .

حبس ابد برای ماندلا :
در چنین روزی در سال  1964 میلادی دولت حامی آپارتاید آفریقای جنوبی نلسون ماندلا را به حبس ابد محکوم کرد .

تصرف آنگولا :
در چنین روزی در سال  1482 " آنگولا " به عنوان یک مستعمره جدید به تصرف پرتغالی ها در آمد . 
 
سفر هوایی :
در چنین روزی در سال  1785 برای اولین بار در تاریخ  ،فاصله دریای مانش ،میان  دو کشور فرانسه و انگلستان  بوسیله بالن طی شد . 
 
 نبرد مونتبلو :

در چنین روزی در سال  1800 نبرد مشهور « مونتبلو  »  ،میان  اتریش و  فرانسه در گرفت . در این جنگ فرانسه پیروز شد .

روز استقلال فیلیپین :
در چنین روزی در سال 1898 میلادی فیلیپین از اسپانیا مستقل شد. همه ساله چنین روزی به عنوان روز ملی در این کشور گرامی داشته می شود .

رو زملی روسیه :
همه ساله چنین روزی به عنوان رو زملی روسیه در این کشور گرامی داشته می شود .

 

منبع: خبرگزاری مهر

 

22/3/60

سخنان استاندار خوزستان در دیدار با نمایندگان عشایر عرب منطقه درباره تقسیم عادلانه اراضی ، رفع ستم‌های گذشته ، مبارزه با قاچاق اسلحه ، خلع سلاح عمومی و …

برگزاری پنجمین و ششمین جلسه كنفرانس خودمختاری كردستان در سنندج و ادامه مباحث نمایندگان كُردهای بخش‌های مختلف ؛ صدور قطعنامه پایانی 15 ماده‌ای و تأكید بر رعایت شأن برابر تشیع و تسنن در قانون اساسی ، تأمین خودمختاری خلق‌های ایران در چارچوب حكومت اسلامی و …

لغو راهپیمایی اعلام شده حزب جمهوری اسلامی خلق مسلمان ایران به دستور آیت الله شریعتمداری ؛ اطلاعیه حزب : آیت الله شریعتمداری اعلام نمودند به لحاظ احتیاط در مسائل مملكتی و مساعد نبودن شرایط فعلی این تظاهرات برگزار نخواهد شد .

صدور احكام اعضای ستاد فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اهواز و آبادان ؛ اعلام اسامی و مسئولیت هر یك از اعضا .

برگزاری كنفرانس مطبوعاتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای ارائه توضیح درباره تشكیلات ، اهداف و نقش سیاسی ـ نظامی و امنیتی سپاه با شركت حجت الاسلام لاهوتی نماینده امام ، فروتن مسئول روابط عمومی و ابوشریف مسئول عملیات سپاه .

بیانات امام خمینی در جمع وزیر امور خارجه و سفرای ایران در كشورهای خارجی : با كمال استقلال عمل كنید … محكم بایستید در مقابلشان ، مسائل را بطور جدی و به طور اینكه یك ابرقدرت با یك ابرقدرت دارد صحبت می‌كند نه یك ضعیف با یك قوی ، … سفارتخانه‌هایتان را رنگ اسلامی بدهید … اگر شما یك قدم عقب بروید آنها جلوتر می‌آیند …

ملاقات سفیر شوروی با امام خمینی در قم و تأكید امام بر علاقه ایران به داشتن روابط دوستانه با شوروی و لزوم تلاش مسكو در جلوگیری از قاچاق اسلحه به ایران و عدم مداخله در امور افغانستان .

اظهارات فرماندار سردشت درباره حمله هواپیماهای عراقی به خاك ایران و میزان تلفات و خسارات وارده و نوع بمب‌های به كار گرفته شده .

عذرخواهی رسمی السامرایی سفیر عراق در تهران از بمباران چند روز گذشته مناطق مرزی ایران در ملاقات با مهندس بازرگان و دكتر یزدی ؛ تشدید جنگ تبلیغاتی روزنامه الثوره ارگان حزب بعث عراق و رادیو صوت الجماهیر علیه انقلاب و هشدار به رهبران جمهوری اسلامی ایران به پرهیز از بازی با آتش .

بازتاب گسترده خبر دستگیری آیت الله سید محمد باقر صدر توسط نیروهای امنیتی عراق در محافل سیاسی ـ مذهبی و رسانه‌های گروهی ایران ؛ تلگرام آیت الله سید عبدالله شیرازی از مشهد برای آیت الله خویی در محكومیت دستگیری آیت الله صدر ؛ انتشار اطلاعیه سید محمد شیرازی در این باره ؛ اجتماع علما و طلاب خارجی مقیم قم در منزل آیت الله گلپایگانی و سخنرانی ایشان ؛ سخنان آیت الله شریعتمداری ؛ تلگرام آیت الله مرعشی به آیت الله خویی ؛ گزارش رادیو لندن از تظاهرات شیعیان عراق در اعتراض به این دستگیری .

وزیر خارجه آمریكا ، هیچ نشانه‌ای از اینكه عراق قصد مداخله مستقیم در امور ایران را داشته باشد ، مشاهده نمی‌شود .

تفسیر رویتر از ملاقات قریب الوقوع حافظ اسد رئیس جمهوری سوریه و احمد حسن البكر رئیس جمهوری عراق برای مذاكره درباره تصویب فرمول قانون اساسی برای اتحاد دو كشور .

اظهارات سخنگوی كاخ سفید درباره اختلاف آمریكا و عربستان در مورد مذاكرات صلح خاورمیانه ؛ تأكید وی بر ادامه ساخت پایگاه نظامی در عربستان ؛ گزارش آسوشیتدپرس از متوقف شدن فشار آمریكا بر عربستان برای حمایت از پیمان صلح مصر و اسرائیل .

66/03/22
استقبال ایران از پیشنهاد سران هفت كشور صنعتی برای كوشش شورای امنیت جهت پایان دادن به جنگ خلیج فارس
67/03/22
حمله ایران به یك نفتكش انگلیسی در سواحل عربستان همزمان با اجلای اوپك

عملیات بیت‌المقدس 7

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo