پرونده زندگي جلاد شيعيان بسته شد

زرقاوي زماني هدف قرار گرفت كه با تلفن همراه خود كه رد آن توسط دستگاه‌هاي اطلاعاتي گرفته شده بود سخن مي‌گفت.

زرقاوي كه دستش به خون هزاران نفر از شيعيان ايران و عراق و نيز اهل سنت مظلوم عراق آلوده است، يك هفته پس از آن به قتل رسيد كه در نامه جديدي به آيت‌الله سيستاني، مرجع تقليد مردم عراق و شيعيان اين كشور هتاكي كرده بود.
 قتل حدود سيصد نفر از زايران امام حسين(ع) در روز عاشوراي سه سال قبل در كربلا، در صدر جنايات سازماندهي شده توسط زرقاوي به چشم مي‌خورد كه در آن، نزديك به يكصد ايراني مظلوم نيز به خاك و خون كشيده شدند.

اين تروريست مشهور همچنين در محافل به عنوان متهم رديف اول جنايت 13 رجب در نماز جمعه نجف شناخته مي‌شود كه علاوه بر قتل 85 نمازگزار، به شهادت آيت‌الله سيدمحمدباقر حكيم منجر شد. صدها فقره آدمكشي با خودروهاي بمبگذاري شده و علميات‌هاي انتحاري را نيز بايد به پرونده كثيف زرقاوي اضافه كرد و برآورد مي‌شود تعداد انسان‌هايي كه از زن و مرد و كودك و پير توسط او به قتل رسيده‌اند از چهار هزار نفر مي‌گذرد.

ابومصعب زرقاوي همچنين به عنوان مرد اول راه‌اندازي جنگ فرقه‌اي ميان شيعيان و اهل سنت عراق شناخته مي‌شود، هرچند با خويشتنداري شيعيان و مراجع ديني، او به اهداف خود نرسيد.

هرچند دست زرقاوي به خون صدها عراقي كرد و سني نيز آلوده است، او در نامه‌اي كه چند ماه پيش منتشر كرد، شيعيان را افعي خطاب كرد و آنها را از اشغالگران آمريكايي بدتر خواند و به آنان گفت: افعي‌ها و دشمنان در كمين نشسته و عقرب‌هاي حيله‌گر‏، ما اكنون به جنگ با دشمن كافر و جنگ دشوار با دشمن حيله‌گري كه لباس دوست بر تن كرده و به همدلي دعوت مي‌كند، وليكن شرور است و ارث اختلاف دروني را به ميراث برده، مي‌پردازيم. يك ناظر جستجوگر درك مي‌كند كه شيعيان خطري آشكار و حقيقي هستند. پيام تاريخ كه واقعيت نيز آن را تصديق نموده، اين امر را روشن ساخته كه تشيع، ديني جدا از اسلام است.

شرك نمايان شيعيان تا جايي است كه قبرها را مي‌پرستند و در اطراف قبور ائمه طواف مي‌كنند. او در اين نامه اهل سنت را نيز از دشنام‌هاي خود بي‌نصيب نگذاشت و درباره آنها گفت: آنها حتي بيشتر از ايتام بر سر سفره‌هاي لئيمان مي‌نشينند و در بيابان ساده‌لوحي و غفلت گمراه شده‌اند و رهبر خود را كه آنها را در زير يك پرچم جمع‌آوري مي‌كرد، از دست داده‌اند.

گفته مي‌شود نام اصلي زرقاوي، احمد فاضل النزال‌ الخلايه است و در سال 1966 در شهرك زرقا، در شمال‌غرب امان، پايتخت اردن به دنيا آمد و بعدها كنيه ابومصعب و نام شهر زرقا را برخود نهاد و به ابومصعب الزرقاوي مشهور شد. ظاهرا" دوره نوجواني و جواني الزرقاوي با ارتكاب جرايم عادي سپري شد.

زرقاوي در اكتبر سال 2002 به خاطر ترور «لورنس فولي» سفير آمريكا در اردن مشهور شد و چند ماه بعد به دليل اين‌كه مغز متفكر چندين بمب‌گذاري از كازابلانكاي مراكش تا استانبول تركيه بود، بيشتر مورد توجه قرار گرفت. او سپس به عراق آمد و از بن‌لادن، لقب «امير القاعده در عراق» را دريافت كرد.

يكي ديگر از عمليات‌هاي وحشت‌آفرين زرقاوي كه در دنيا واكنش زيادي به همراه داشت، گروگانگيري خارجيان در عراق و كشتن آنان بوده است.

امروز هم‌زمان با اعلام خبر مرگ زرقاوي، فيلم‌هايي از خانه‌هاي تيمي در عراق نيز توسط «بي.بي.سي» پخش شد.
آمريكايي‌ها كه در سه سال گذشته از به چنگ آوردن اين تروريست حرفه‌اي ناتوان بوده‌اند، امروز در يك مانور تبليغاتي به تشريح شيوه قتل او پرداختند.

ژنرال کيسی، فرمانده نيروهاي آمريكايي در عراق، گفت: زرقاوی در نتيجه حملات هوايی به يک خانه امن محل اقامت وی واقع در هشت کيلومتری شمال شهر بعقوبه به قتل رسيد و جسد وی از طريق انگشت‌نگاری و بررسی خصوصيات چهره شناسايی شده است.

گفته می‌شود، اين حمله هوايی شب گذشته به اجرا گذاشته شد و چند تن از دستياران نزديک زرقاوی نيز در جريان اين عمليات کشته شده‌اند.

 

منبع: خبرگزاری بازتاب
 
Logo
https://old.aviny.com/News/85/03/20/08.aspx?&mode=print