افتتاح نخستين عبادتگاه مسلمانان در پايگاه نيرو‌های ويژه دريايی آمريكا

براي اولين بار ارتش آمريكا نمازخانه‌اي اسلامي در يكي از پادگان‌هاي اين كشور داير و در مراسمي ويژه با حضور «گوردون انگلند» معاون وزير دفاع اين كشور آن را افتتاح نمود. در این مراسم، معاون وزير دفاع، گوردون انگلند، فرمانده پايگاه نيروی دريايی، ژنرال مايكل حاجی و نماينده CAIR، ابو هنا سيف الاسلام، حاضر بودند.

اين نمازخانه از چهارشنبه براي عبادت مسلماناني كه در ارتش امريكا به خدمت مشغول هستند آماده شده است. محل تاسيس نمازخانه پايگاه تفنگداران دريايي (كوانتيكو) واقع در ويرجينيا اعلام شده است. بر پايه گزارش‌هاي رسمي در حال حاضر بيش از چهار هزار پرسنل مسلمان در ارتش آمريكا خدمت مي‌كنند.

انگلند يكي از اهداف گشايش اين مركز را زمينه‌سازي براي آموزش ديگران نسبت به حقايق اسلام معرفي كرد و افزود: از اين طريق درك كاركنان نظامي نسبت به تنوع فرهنگ‌ها عميق‌تر خواهد شد.
وي در سخنراني خود در هنگام افتتاح نمازخانه گفت: مسلمانان بيش از يك قرن است كه در ارتش آمريكا خدمت مي كنند.

انگلند در اين مراسم به نشانه اهميت دادن به حضور كادر مسلمان در ارتش آمريكا از خدمات چند تن از نظاميان با سابقه مسلمان در اين قوا، كه برخي از آنها در اجتماع حضور داشتند تجليل كرد. از جمله وي به سرهنگ بازنشسته «نظيم عبدالحكيم» 86 ساله اشاره كرد و گفت 62 سال پيش در روز ششم ژوييه سال 1944 عبدالحكيم در «نورماندي» در بخش مهندسي عمليات لجستيكي نقشي بسزا در استقرار پايگاه متفقين براي شكست نهايي ارتش نازي داشت.
در گزارش ارسالي توسط وزارت دفاع آمريكا تاكيد شده، نمازخانه فعلا در مكاني موقتي داير شده است و بناست مركزي ويژه در پايگاه ساخته شود كه پيش بيني شده تا سال 2009 ميلادي ساخت آن طول بكشد.

در اين گزارش اشاره‌اي به چگونگي رفع نيازهاي مذهبي مسلمانان در ديگر پايگاه‌هاي نظامي در خاك آمريكا و يا پايگاه‌هاي خارجي آن نشده است.

منبع: خبرگزاری فارس

Logo
https://old.aviny.com/News/85/03/20/03.aspx?&mode=print