شهید آوینی

 

واتیكان باانتشار یك سند، بار دیگر بی‌بند و باری‌های رایج درجوامع غربی را محكوم كرد.


روزنامه " لارپوبلیكا " در مقاله‌ای با عنوان " پیوندهای اجتماعی و تلقیح مصنوعی..." می‌نویسد : واتیكان در یك سند جدید ، باارائه تصویری مرگباراز سقط جنین، ممانعت ازبارداری، پیوندهای‌اجتماعی موسوم به ‪، Pacs‬ پیوند میان همجنس بازان ، تلقیح مصنوعی و دخالت انسان از طریق ژنتیكی دراین خصوص و فمینیسم را محكوم كرد.

بنوشته این روزنامه ایتالیایی این سند روز گذشته ، بدون اعلام قبلی و بدون امضای پاپ توسط اداره مطبوعات واتیكان منتشر شد.

این كتابچه شصت صفحه‌ای كه "خانواده و تولید مثل" نام دارد، روز گذشته توسط كاردینال كلمبیایی "آلفونسو لوپز تروخیلو" رییس شورای پاپی خانواده و در آستانه پنجمین نشست جهانی خانواده كه قرارست از تاریخ یكم الی نهم جولای ( ‪ ۱۰‬الی ‪ ۱۸‬تیر ماه ) در" والنسیا" برگزار شود ، معرفی گردید .

لارپوبلیكا می‌افزاید :ازسویی اسقف‌های اسپانیا قصد دارند تااین همایش بین‌المللی را كه مهر واتیكان در ذیل آنست ، به سدی عظیم برای دفاع از اخلاقیات كاتولیكی خانواده در مقابل رویه لیبرال لائیك اخیر دولت اسپانیا مبدل سازند.

دولت اسپانیا تحت رهبری " زاپاترو " و بدون هماهنگی با سران كلیسای كاتولیك اسپانیا، قوانینی همچون ازدواج میان همجنس بازان و تعدیل دروس كاتولیكی را بااختیاری نمودن حضور و شركت دانش آموزان دراین كلاس ها،به تصویب رسانده است .

 

این تصمیمات كه بامخالفت آشكار كاتولیك‌های محافظه كارمواجه گردیده، موجب تنش میان واتیكان و مادرید شده است.

باوجوداین موضوع، پاپ در همایش والنسیا،شخصا حضور خواهد یافت و قرار است دو روز آخر این همایش به ریاست وی برگزار شود.

پاپ روز هشتم جولای در خلیفه گری والنسیا " زاپاترو " را بحضور خواهد پذیرفت. در مقدمه این سند كه توسط كاردینال كلمبیائی تروخیلو نوشته شده آمده است كه هرگز مثل امروز نهاد طبیعی ازدواج و خانواده ، قربانی چنین حملات خشونت باری نبوده است.

چنین هشداری باادبیات مشابه، اخیرا از سوی پاپ بندیكت شانزدهم ابراز شده بود. وی آخرین بار دوشنبه گذشته در همایش خلیفه گری رم این موضوع را یادآور شد.

بنوشته" لارپوبلیكا" در بخش دیگری از این سند آمده است : شاهد اجرای تغییرالگوی خانواده و زناشویی هستیم كه می‌توان آنرا دراستفاده از ابزار جلوگیری از بارداری دید. این امرنه تنها ممانعت از باردارشدن، بلكه حتی سقط جنین را شامل می‌شود.

در مورد"تولید مثل" این سند، تنها مكان شایسته برای ایجاد حیات را ، خانواده بوجود آمده از طریق ازدواج میان مرد و زن می‌داند و تمامی روش ها و اشكالی كه رابطه عشقی در پیوند زناشوئی را بر هم می‌زند ، كاملا محكوم شده است. اگر انسان برای خود حق خلق انسان (از طرق مشابه‌سازی ژنتیكی و یا تلقیح مصنوعی) را قائل باشد، حق نابود كردن آنرا نیز برای خود قائل خواهد شد.

دراین سند به‌همان اندازه توجیه وجود خانواده‌های همجنس باز نیز صریحا محكوم شده است. تروخیلو می‌نویسد: زوج‌های همجنس ، حقوقی یكسان با نهاد طبیعی خانواده را درخواست می‌نمایند، حتی‌ادعای فرزند خواندگی رادارند و زنان همجنس باز نیز خواستار آنند تا از طریق تلقیح مصنوعی باردار شوند.

اما چنین درخواست‌هایی ثمره فمینیسم است كه در جدل‌ها و بحث‌های میان زن و مرد و روابط میان آنان ، با جبهه‌گیری و عصبانیت ، دچار مبالغه وافراط شده است.

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo