شهید آوینی
 
نشست مقدماتی "اعجاز علمی قرآن" برگزار شد

قبل از برگزاری هشتمین دور از همایش " اعجاز علمی قرآن" در کویت، نشستی مقدماتی به منظور بررسی تحقیقات علمی و تبیین اهداف این همایش برگزار شد.

به نقل از محیط، به دنبال برگزاری نشست مقدماتی" اعجاز علمی قرآن" از سوی کمیته دینی شورای کل اعجاز علمی قرآن و سنت در مکه مکرمه، اهداف و برنامه های  هشتمین دوره همایش " اعجاز علمی قرآن" که قرار است هفته اول ذیقعده ( آذر ماه) در کویت برگزار شود، بررسی شد.

در این نشست 200 تحقیق و پژوهش علمی از سوی متخصصان و کارشناسان علوم قرآنی و دینی و کارشناسان مسائل مختلف ارائه شد که این کمیته 35 تحقیق را برگزید تا در همایش " اعجاز علمی قرآن" ارائه و مورد بررسی قرار دهد.

از تحقیقات ارائه شده به این مرکز می توان به باران در قرآن، اعجاز کلمات قرآنی در هندسه و دریا، اعجاز دینی به منظور حمایت از زنان در خشونتهای خانوادگی، اعجاز پزشکی قرآن، حکمت پدیده های  طبیعی، فیزیک در سایه قرآن کریم، حجامت و ماه  اشاره کرد.

این همایش با همکاری شورای جهانی اعجاز علمی قرآن و سنت، وزارت اوقاف و امور اسلامی کویت و انجمن جهانی مسلمانان به منظور بررسی علمی اعجاز علمی قرآن و همکاری و همبستگی کشورهای اسلامی و سازمانهای دینی با یکدیگر در عربستان برگزار می شود.
 

منبع:خبرگزاری مهر
 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo