طرح قرآنی "نسيم انس" در سراسر كشور اجرا مي‌شود

سومين دوره طرح فراگير آموزش قرآن‌كريم با عنوان "نسيم انس" از اول تير تا 17 شهريورماه سال‌جاری، به همت دفتر برنامه‌ريزی امور فرهنگی و مشاوره وزارت آموزش وپرورش و راديو قرآن در سراسر كشور اجرا مي‌شود.

" مصيب زاده " كارشناس مسئول قرآن و معارف اسلامی وزارت آموزش و پرورشضمن بيان اين مطلب يادآور شد: اين طرح شامل چهار سطح از سطوح آموزشی مراكز دارالقرآن آموزش وپرورش يعنی آموزش روخوانی، روان‌خوانی، تجويد و مفاهيم سطح يك و همچنين آموزش تجويد و مفاهم سطح دو خواهد بود.

وی در ادامه با تاكيد براين‌كه اين طرح ويژه دانش‌آموزان و عموم مردم برگزار مي‌شود، افزود: اين طرح به صورت غيرحضوری وآموزش از طريق راديو اجرا خواهد شد، به شكلی كه برای اين آموزش‌ها در مجموع 56 برنامه توليدی راديويی 25 دقيقه‌ای و 10 برنامه زنده راديويی كه هفته‌ای يك بار پخش خواهدشد، در نظر گرفته شده است.

مصيب زاده با اشاره به اين‌كه برنامه‌های آموزشی توليدی هر روز از ساعت 10/11 تا 35/11 و به‌صورت تكراری درساعت 05/16 تا 30/16 پخش خواهد شد، گفت: برنامه‌های زنده نيز به صورت 50 دقيقه‌ای در طول هفته به‌منظور پاسخگويی به سوالات شركت‌كنندگان در اين طرح پخش مي‌شود.

وی در مورد اهداف برگزاری اين طرح اظهاركرد: طرح نسيم انس به منظور غنی سازی اوقات فراغت افراد در تابستان، معرفی مناسب دارالقرآن‌ها به عموم مردم، زمينه‌سازی برای حضور افراد در مراكز دارالقرآن به صورت حضوری و همچنين ايجاد وحدت رويه در برنامه‌های آموزشی مراكز دارالقرآن اجرا خواهد شد.

مصيب زاده همچنين با اشاره به آموزش‌های اين طرح گفت: مرحله اول اين طرح شامل آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن‌كريم، مرحله دوم شامل آموزش تجويد و مفاهيم سطح يك و مرحله سوم شامل آموزش تجويد و مفاهيم سطح دو خواهد بود.

وی با اشاره به اين‌كه در راستای اجرای اين طرح تفاهم نامه‌ای نيز در روز گذشته ششم خردادماه بين "علی كريمی فيروزجانی" مدير كل دفتر برنامه‌ريزی امور فرهنگی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش و "بهروز رضوی نژاد" مدير راديو قرآن امضاء شد، يادآورشد: ستادی نيز در مدت اجرای اين طرح به منظور پاسخگويی به سوالات شركت‌كنندگان در يكی از مراكز دارالقرآن تشكيل خواهد شد.

وی با تاكيد بر اينكه علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در اين طرح مي‌توانند تا اول تيرماه به شعب دارالقرآن‌های وزارت آموزش و پرورش در سراسر كشور مراجعه كنند، گفت: آموزش دروس اين طرح را استادان "شريف" و " وكيل " مولفان كتاب "نسيم انس" برعهده دارند.

كارشناس مسئول قرآن و معارف اسلامی وزارت آموزش و پرورش در پايان درمورد جوائز برگزيدگان اين طرح گفت: برای 192 برگزيده اين طرح، جوائزی از جمله 14 كمك هزينه عمره، 14 كمك هزينه سفر به عتبات عاليات، 50 كمك هزينه سفر زيارتی مشهد و 114 سكه ربع بهار آزادی در نظر گرفته شده است، همچنين در پايان به 30 نفر از عوامل اجرايی طرح در مناطق استان نيز كمك هزينه سفر به عتبات عاليات اهداء خواهد شد.

منبع:خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)
 

Logo
https://old.aviny.com/News/85/03/08/09.aspx?&mode=print