شهید آوینی
 
برپايی محفل انس با قرآن درحرم حضرت عبدالعظيم(ع)

محفل انس با قرآن كريم، پنجم‌ خردادماه با حضور قاريان ممتاز و بين‌المللی در مسجد آستان مقدس حضرت عبدالعظيم(ره) برگزارشد.

در اين محفل قرآنی كه با استقبال زائران و مجاوران آستان حضرت عبدالعظيم (ره) برپا شد، "احمد ابوالقاسمی"، "محمد رضا پورزرگری" و "حسين دهقاني‌زاده" از قاريان ممتاز و بين‌المللی كشورمان به تلاوت آياتی از كلام الله مجيد پرداختند.

همچنين "هدايت الله عصمتی" از قاريان نوجوان كشور كه هم اكنون در كلاس‌های صوت و لحن آستان حضرت عبدالعظيم(ره) مشغول آموزش است، به تلاوت آياتی از سوره مباركه «حج» به تقليد از استاد "عبدالباسط" پرداخت كه با استقبال گسترده مخاطبان روبروشد و تحسين حاضران را برانگيخت.

پس از تلاوت "عصمتی"، "حسين دهقانی زاده" از قاريان ممتاز كشور به مناسبت نامگذاری سال پيامبر اعظم (ص) به تلاوت آياتی از سوره مباركه «احزاب» كه متناسب با مقام و شأن پيامبر(ص) است، پرداخت.

مفاد آيات تلاوت شده:

"محمد (ص) پدر هيچ يك از مردان شما نيست ليكن او رسول خدا و خاتم انبياست و خدا هميشه بر همه امور عالم آگاه است.

ای كسانی كه به خدا ايمان آورده‌ايد ذكر حق و ياد خدا را بسيار كنيد و دائم، صبح و شام به تبسيج و تنزيه ذات پاكش بپردازيد، اوست خدايی كه هم او وهم فرشتگانش بر شما بندگان رحمت مي‌فرستند تا شما را از ظلمت‌ها بيرون آورد و به عالم نور رساند و او بر اهل ايمان بسيار رئوف و مهربانست.

تحيت مومنان در روزی كه به لقاء رحمت حق نائل شوند سلام خدا خواهد بود و بر آنها پاداش با كرامت و شرافت مهيا فرموده است.

ای رسول ما تو را بر رسالت فرستاديم تا گواه باشی و مژده دهی و بترسانی و به اذن حق، خلق را به سوی خدا دعوت كنی و چراع فروزان باشی.

مومنان را بشارت بده كه بر آنان فضل و رحمت بزرگ خواهد بود.

ای رسول هرگز به فرمان كافران و منافقان مباش و از جور آزارشان در گذر و كار خود را به خدا واگذار كه خدا برای تو كافيست و كارسازی او كفايت است".

همچنين پس از تلاوت دهقانی زاده، احمد ابوالقاسمی به تلاوت آياتی از كلام الله مجيد از جمله سوره مباركه «اعلی» پرداخت و اين محفل قرآنی با تلاوت آياتی از كلام الله مجيد توسط "محمدرضا پورزرگری" از قاريان بين‌المللی كشورمان خاتمه يافت. در حاشيه اين مراسم همچنين مسابقه كتبی حديث از معصومين (ع) برگزار شد.

در اين مراسم علاوه بر قاريان و حافظان ممتاز كشور، حجت‌الاسلام والمسلمين"قبادی"، مدير كل روابط عمومی و امور بين‌الملل سازمان اوقاف و امور خيريه و "جعفر فردی" نفرسوم بيست وهفتمين دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف در سال 84 نيز حضور داشتند.

منبع:خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)
 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo