شعر موثرترين كلام در ترسيم سيمای انبياء الهی است

به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محمد محمدی عراقی كه در نخستین نشست ماهانه انجمن شاعران فارسی گوی جهان در سال 85 تحت عنوان سیمای پیامبر اعظم در شعر معاصر فارسی سخن می‌گفت، افزود تاریخ پرشكوه زبان و ادبیات فارسی، در سال‌های پس از ورود دین مبین اسلام به ایران سرشار از مفاهیم دینی و معنوی است، از همان آغاز تمام شاعران معتقد به این آیین آسمانی مدایح و مناقب پیامبر اسلام (ص) را زینت دفترهای شعر خود ساخته و به واسطه آن، سعادت این جهان و شفاعت آن جهان را برای خویشتن طلب كرده‌اند.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اظهار داشت: میراث ادبی فردوسی، سعدی، حافظ، مولانا، عطار، سنایی و جامی از شاعران كلاسیك ما، حاصل اندیشه‌هایی است كه در بستر معارف دین مبین اسلامی و سیره پیامبرش شكل گرفته است.

وی گفت: عموم پندها، درسهای اخلاقی، احكام تصریحات و تعبیرات عرفانی و ارزشهای انسانی و دینی موجود در ادبیات فارسی را می‌توان ترجمه‌های زیبایی از آیان قرآن كریم، احادیث معصومین (ع) و روایات قدسی، نبوی و علوی دانست.

محمدی عراقی همچنین تاكید كرد: از آنجا كه در روح انسانی ایرانی و پارسی گویان جهان هیچ عاملی نیرومند‌تر از شعر كارساز نیست می‌توان امید داشت كه به بهره‌گیری بیشتر از زبان، شعر و ادب، اصحاب قلم و بیان با استفاده از سیره و سنت نبوی نقش شایسته‌ای در ایجاد تحولی بنیادی در فرهنگ و اخلاق عمومی بوجود آورند و بار دیگر سیمای درخشان مدنیت نبوی و تمدن اسلامی را زنده نگه دارند.

وی در پایان گفت: بشریت امروز و مسلمانان این عصر پیش از هر زمان دیگری به این تحول اجتماعی و انقلاب فرهنگی در سایه توسعه تعالم اسلام ناب محمدی نیازمندند.

 

منبع:خبرگزاری فارس
 

Logo
https://old.aviny.com/News/85/03/03/07.aspx?&mode=print