شهید آوینی
 
آیا اشک نریزم بر مظلومیت جانبازان؟
جانبازان ستون‌های این مملکتند. من نمی‌توانم بگویم که چه چیزهایی دیده‌ام .اگر اشکی بر چهره من می‌بینید شاید فکر می‌کنید از درد خودم می‌گریم اما نه ، من گرفتاری ندارم. غصه بدبختی‌های دیگران را می‌خورم.

یکی از پیشکسوتان جهاد و شهادت در گفتگو با خبرنگار گروه دفاع مقدس خبرگزاری مهر با اظهار تأسف از وضعیت اسفبار ایثارگران تأکید کرد: جانبازان ستونهای این مملکتند. من نمی توانم بگویم که چه چیزهایی دیده ام .اگر اشکی بر چهره من می بینید شاید فکر می کنید از درد خودم می گریم اما نه ، من گرفتاری ندارم. غصه بدبختی‌های دیگران را می‌خورم.

زمانی یکی از این نامه ها را برای وزارت خانه‌ای بردم، یکی از مسئولین آنجا که آدم معتقدی هم بود مرا در گوشه ای کشاند و گفت :حاج آقا این را در جیبت بگذاری زودتر به کارت رسیدگی می شود! اگر این نامه را ببینند آنقدر شما را می دوانند تا کف پایت صاف شود!

جانباز دوران دفاع مقدس با اشاره به تبلیغات صورت گرفته در خصوص ارائه خدمات به ایثارگران تصریح کرد: مثلا جانباز را الگو قرار داده اند اما با چه وضعی او را نشان می دهید؟ این الگوی جوان ماست؟ آیا او برای چیزی رفته که حالا این خدمات را نشان می دهید؟ آیا جانبازی که در پست ترین مکانها هم توان اجاره کردن خانه راندارد، الگوی جوان ما برای مقاومت است؟ آیا جانباز الان باید محتاج کسانی باشد که هیچ درک درستی از ایثارگران و دوران دفاع مقدس ندارند؟ 

وی با بیان اینکه نامه یا موافقت اصولی هر چه بخواهید به هر اداره ای می دهند به کاغذبازی اداری و سرگردانی جانباز در اداره ها اشاره کرد و گفت: نامه هر چه بخواهید می دهند، اما اقدام نمی کنند. زمانی یکی از این نامه ها را برای وزارت خانه‌ای بردم، یکی از مسئولین آنجا که آدم معتقدی هم بود مرا در گوشه ای کشاند و گفت :حاج آقا این را در جیبت بگذاری زودتر به کارت رسیدگی می شود! اگر این نامه را ببینند آنقدر شما را می دوانند تا کف پایت صاف شود!

این جانباز 20درصد شیمیایی تهیه صورت سانحه و جمع آوری مدارک جهت کمیسیون پزشکی را یکی دیگر از مشکلات جانبازان عنوان کرد و افزود: جانباز با تمام ناتوانی جسمی باید از این شهر به آن شهر برود . آنقدر برای احراز جانبازی و صورت سانحه ما را بردند و آوردند که حساب ندارد . آن زمان گذشت اما تمام هزینه های آن را در شرایطی دادم که از نظر مالی و جسمی بسیار ضعیف بودم. تشکیل کمیسیون هم خود داستانی دارد. حالا می گویند 70%، 50%، 30% ، اما آنکه 15-10درصدی است چه کار کند؟ این عنوان خشک و خالی به چه دردش می خورد؟ چرا جانبازی که با آن صلابت، استوار و محکم بود الان به این وضع افتاده؟ آیا بازتاب رفتار برخی مسئولین و سوء مدیریت‌ها نیست؟

جانباز جنگ تحمیلی تأکید کرد: گرفتاری ما مسائل کلی نیست ما معتقد به نظام و مملکتمان هستیم .اگر من آنروز تنها بودم و مبارزه می کردم امروز سه فرزند پشت سر من هست. من در زمان جنگ در میان بچه ها بالاترین سن را داشتم . ما می خواهیم گرفتاری ها را حل کنیم . آنها ممکن است آنقدر ریز باشند که به چشم نیایند اما تأثیر مهمی دارند.

من چیزهای زیادی دیده‌ام که نمی‌توانم و نمی‌خواهم بازگو کنم . من این چیزها را با چشم خودم دیدم. آیا اشک نریزم بر مظلومیت جانبازان؟

وی به واگذاری نامناسب مسکن جانبازان اشاره کرد و گفت: حالا جانباز بعد از اینهمه صدمات روحی و جسمی و اقتصادی وبعد ازاینکه سالها در تهران زندگی کرده، باید برود در جایی مثل اسلامشهر ، واوان و نقاط پرت حاشیه تهران زندگی کند؟ نزدیک ساوه با این ریه خراب یا جایی گرمتر و بدتر از آن؟ من چیزهای زیادی دیده‌ام که نمی‌توانم و نمی‌خواهم بازگو کنم . من این چیزها را با چشم خودم دیدم. آیا اشک نریزم بر مظلومیت جانبازان؟ من در مقابل کسانی که همه سلامتی و آسایش خودشان را از دست دادند و هنوز مؤمن و معتقد و با صلابت ایستاده‌اند ، خودم را لایق عنوان جانبازی نمی‌دانم . 

همانطور که پیش از این مکرراً گفته شد به دلیل برخی برخوردهایی که از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران با جانبازان به دلیل گفتگو با « مهر» و بیان مشکلاتشان صورت گرفت ، از ذکر نام و مشخصات جانبازان عزیز در اخبار و گزارشات اجتناب کرده و متذکر می‌شود مستندات مصاحبه فوق به همراه نام و مشخصات کامل مصاحبه شونده جهت ارائه به هر مرجع صلاحیت‌داری در خبرگزاری مهر نگهداری می‌شود.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo