شهید آوینی
 
مقام‌معظم‌رهبري: نبايد به‌خاطر برخي توقعات يا كدورت‌ها دولت تضعيف شود

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح روز پنج‌شنبه در ديدار منتخبان ملت در مجلس خبرگان، وظيفه علما و نخبگان جامعه، مسوولان، فعالان سياسي و افراد تاثيرگذار را در شرايط كنوني بسيار خطير و سنگين ارزيابي و تصريح كردند: حفظ و تقويت وحدت در جامعه، حمايت از دولت براي تحقق شعار‌هاي خود، تقويت پايه‌هاي ديني به‌ويژه در ميان نسل جوان و خدمت‌رساني به مردم، چهار وظيفه مهم و اصلي در اين مقطع مي‌باشد.

 ايشان با تبريك اعياد شعبانيه، به‌ويژه سالروز ميلاد حضرت ابا عبدالله الحسين عليه‌السلام، به تقويت جايگا و اعتبار نظام جمهوري اسلامي بعد از انتخابات اخير رياست‌جمهوري اشاره كردند و افزودند: ‌حضور پرشكوه و پرشور مردم و سلائق مختلف در انتخابات و تاكيد مجدد مردم بر مباني اسلامي، راه امام (ره) و شعار‌هاي انقلاب ضمن آنكه تمام نقشه‌ها و تبليغات دشمنان انقلاب اسلامي را نقش بر آب كرد و دست قدرت الهي را بار ديگر نشان داد، وظايف بسيار سنگيني را نيز متوجه مسوولان و نخبگان جامعه كرده است.

 مقام معظم رهبري در تبيين اين وظايف، اولين و مهمترين آنها را تلاش بيش از پيش براي حفظ وحدت و انسجام و از بين بردن كدورت‌ها و دلتنگي‌هاي دوران انتخابات برشمردند و خاطرنشان كردند: اين وظيفه در درجه اول به‌عهده افرادي است كه در جامعه‌ شان بالاتري دارند و كساني كه بر خلاف جهت وحدت جامعه تلاش مي‌كنند، نمي‌توانند دوستدار مردم و انقلاب باشند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در خصوص وظيفه حمايت از دولت افزودند: دولت جديد با شعار‌هاي جذاب، مردمي و انقلابي بر سركار آمد و اگر اين شعار‌ها تحقق يابد، به‌سود همه خواهد بود؛ لذا همه بايد از دولت حمايت كنند تا زمينه حل مشكلات مردم فراهم شود.

 ايشان تاكيد كردند: موضع رهبري نيز همچون گذشته حمايت از رييس‌جمهور و دولت است و نبايد به‌خاطر برخي توقعات و يا كدروت‌ها، دولت تضعيف شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامي با اشاره به تلاش سازمان‌يافته و برنامه‌ريزي شده دشمنان انقلاب براي به چالش كشيدن مباني ديني، اعتقادي و سياسي نظام اسلامي افزودند: مقابله با اين تلاش، وظيفه افراد متفكر و نخبه به ويژه نخبگان روحاني است كه بايد با همت و اراده جدي وارد ميدان شوند و ضمن استحكام بخشيدن به پايه‌هاي ديني و اعتقادي جوانان و تبيين معارف غني ديني با روش‌هاي منطقي و استدلال‌هاي متين در جهت مقابله با مطالب خرافي و وهن‌آلود نيز گام بردارند.

 ايشان همچنين خدمت‌رساني به مردم به‌ويژه قشرهاي محروم و مستضعف را مهمترين وظيفه مسوولان نظام به‌خصوص مسوولان دستگاه‌هاي اجرايي دانستند و خاطرنشان كردند : اگر خدمت‌رساني به مردم به‌صورت صحيح انجام گيرد، قدم بزرگي در راه تحقق عدالت اجتماعي خواهد بود. لذا بايد سيستم اداري در جهت خدمت‌رساني بيش از پيش به مردم اصلاح شود.

در ابتداي اين ديدار، آيت‌الله مشكيني رييس مجلس خبرگان در سخناني با اشاره به امتحان‌هاي الهي به‌ويژه در مورد انسان‌هايي كه در جامعه داراي جايگاه و مسووليت‌ بالايي هستند، افزود: وظيفه علما و مسوولان در نظام اسلامي بسيار سنگين است.

 آيت‌الله اميني، نايب‌رييس مجلس خبرگان نيز در سخناني، گزارشي از اجلاس دو روزه منتخبان ملت در مجلس خبرگان و مباحث مطرح شده بيان كرد.

منبع : خبرگزاری ایسنا

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo