شهید آوینی
 
همایش یادبود زنده یاد ابوالفضل سپهر در مشهد برگزار می شود
همایش یادبود زنده یاد ابوالفضل سپهر - شاعر دفاع مقدس ، با عنوان " اتل متل یه شاعر " در مشهد برگزار می شود .



زنده یاد ابوالفضل سپهر
در آخرین روزها در بیمارستان ...
----------------------------------

علیرضا حسینی درباری - دبیر همایش یادبود مرحوم  ابوالفضل سپهر با اعلام این مطلب به خبرنگار فرهنگ وادب مهر، افزود : این همایش بیست و هفتم شهریور ماه ، همزمان با روز بزرگداشت  شعر و ادب فارسی برگزار خواهد شد . 

وی تصریح کرد : مضمون اشعار مرحوم سپهر بابیانی عامیانه به جنگ و مسائل حاشیه پس از جنگ اشاره دارد و بیان دردمندی بازماندگان جنگ می باشد . 

حسینی با بیان اینکه مرحوم سپهر خود از نسل سوم انقلاب بود گفت : هدف اصلی برگزاری این مراسم یادبود  ، توجه و عنایت بیشتر نسل سوم انقلاب به جنگ و مسائل دفاع مقدس می باشد ، مسائلی که در گذر زمان توجه کمتری به آنها شده است و شاید باید انقلابی نیز در این مورد صورت گیرد .

 

دبیرهمایش یادبود مرحوم ابوالفضل سپهر در خصوص اهداف بعدی همایش  گفت : برخلاف دیگر همایش ها که با برگزاری صرف به پایان می رسد ، همایش فوق نقطه آغازی است تا در همایش های آتی از کلیه خادمین دفاع مقدس اعم از شعرا ، نویسندگان و فیلمسازان نیز تقدیر شود . 

وی اظهار داشت : محمد حسین جعفریان و گلعلی بابایی ازنویسندگان دفاع مقدس ازجمله سخنرانان  مراسم فوق خواهند بود .

حسینی درباری در خصوص حامیان این مراسم بیان کرد : موسسه آزاد ، موسسه ی رسالت جوان و اداره کل امور اجتماعی و مشارکت های مردمی معاونت فرهنگی شهرداری مشهد ، همیاران برگزاری این مراسم می باشند . 

تنها اثر این شاعر دفاع مقدس " دفتر آبی "  نام دارد که بعد از عروج  وی منتشر شده  و تا کنون هشت بار تجدید چاپ شده است ، گفتنی است یکمین سالگرد درگذشت این شاعر دردمند را در پیش رو داریم . 

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo