شهید آوینی
 
نگذارید جانباز در مقابل خانواده اش شرمنده باشد
زندگی من جانباز نوعی خراب شده. خرابترهم شود، مسئله‌ای نیست. آبادتر هم شود مسئله‌ای از من حل نمی‌شود. این تعیین درصد و خدمات آباد ناگهانی نمی‌کند، ویران ناگهانی هم نمی‌کند.چون ما عادت به این نوع زندگی کرده‌ایم. اما این وضعیت در خانواده هایمان تأثیر بدی می‌گذارد .

جانباز بیست درصد شیمیایی در گفتگو با خبرنگار گروه دفاع مقدس خبرگزاری مهر با اعتراض به برخی سوء استفاده ها از امکانات و منابع درآمدی بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطر نشان کرد: شما وظیفه دارید، شما نمی توانید بودجه ای سرسام آور را هزینه کنید بدون اینکه به اهلش برسانید. اگر به اهلش نرسانید گناه است و اگر به اهلش هم اضافه دهید گناه است. بیت المال حقی دارد.

 

آقای حاج حسین دهقان اگر اکنون شما مسئول بنیاد شهید و امور ایثارگرانی، ایثارگرانی بوده‌اند که اتاقی از آن ساختمان با نام آنها به تو داده شده . بر کوهی از خون نشسته‌ای . این را بدان! ای مسئول، ای عزیز اگر مشکل داری ما جانبازان کمک می کنیم اگر مشکلی نیست به کارها درست رسیدگی کن.

وی با اظهار آمادگی جانبازان برای همکاری با بنیاد شهید و امور ایثارگران در راه حل مشکلاتشان تأکید کرد: ایرادات را می گوییم و ما حاضریم هر کاری که از دستمان برمی آید انجام دهیم اما ای مسئول غرور تو را نگیرد. آقای دهقان شما که کنترات به پیمانکار می دهی من ده درصد ارزانتر و ده درصد با کیفیت بالاتر همان کار را برای شما انجام می دهم. این جانباز این توانایی را دارد چرا استفاده نمی کنید؟ من مشکل ندارم اما این مرکز مال جانبازان است . مصداق قندان از قند گرفته شده اگر قند نبود قندانی هم در کار نبود. 

این جانباز در ادامه تأکید کرد: آقای حاج حسین دهقان اگر اکنون شما مسئول بنیاد شهید و امور ایثارگرانی، ایثارگرانی بوده‌اند که اتاقی از آن ساختمان با نام آنها به تو داده شده . بر کوهی از خون نشسته‌ای . این را بدان! ای مسئول، ای عزیز اگر مشکل داری ما جانبازان کمک می کنیم اگر مشکلی نیست به کارها درست رسیدگی کن.

وی با اشاره به عدم دسترسی جانبازان به رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خطاب به دکتر دهقان گفت: چرا برای ملاقات با شما باید طوماری بنویسند و بروند و بیایند؟ شاید آنکسی که می خواهد با شما ملاقات کند هزینه رفت و آمدش را نداشته باشد. وقتی برای فرزند بیمارش از شما کمک می خواهد زمانی که فرزندش مرد، دیگر می خواهد چه کار؟ کمک اینجا معنی ندارد.

وی با اظهار تأسف از تبلیغات انجام شده نسبت به ارائه خدمات گوناگون به ایثارگران خاطر نشان کرد: فرزندان من زمانی که در بهترین دانشگاهها قبول شدند بستگان و اطرافیان می گفتند خب از سهمیه استفاده کرده اند! من چه بگویم؟ هر چه می گفتم آنها باور نمی کردند. چون تصور می کنند صبح به صبح یک آژانس هم آنها را به دانشگاه می برد و ناهار هم هرچه بخواهند به آنها می دهند! البته ما این را هم  نمی خواهیم که به این صورت از مردم جدا شویم. الحمدلله هر چه بدست آوردیم هذا من فضل ربی است چون خود بنده بدون معلم ادامه تحصیل دادم چراکه پول خرد هم نداشتم تا چه رسد معلم بگیرم.

وی با اشاره به قوانین دست و پاگیر و مشکلات اقتصادی جانبازان که حتی تأثیر منفی در تربیت آموزشی فرزندانشان داشته ، افزود: جانباز می خواهد در مدرسه فرزندش را ثبت نام کند باید فلان مقدار پول بدهد. حتی مدارسی که طبق ضوابطی از فرزندان جانبازان ثبت نام می کنند از جانباز درصدی از هزینه را می گیرند که نصف همان شهریه هم برای او سخت و سنگین است. علاوه بر آن هر سال هم باید برود مدارکش را ببرد و توضیح دهد من جانبازم. این واقعا در شأن جانباز است؟ در حالیکه رهبر به مسئولین سفارش می کند که وقتی جانبازی وارد اتاق شما شد قیام کنید و کارش را که انجام دادید همراهیش کنید و نگویید این من بودم که این کار را کردم که نیاز جامعه و نظام به جانباز هست نه نیاز جانباز به نظام.

 

ما عادت به این نوع زندگی کرده ایم. اما این وضعیت در خانواده هایمان تأثیر بدی می گذارد . نگذارید جانباز در مقابل خانواده اش شرمنده باشد . بگذارید که بتوانم آنها را اداره کنم . نه اینکه آنها بگویند خب تو که در این راه بودی چه شد که حالا من راه تو را بروم.

یا در صورت سانحه ام چندین مورد مجروحیت تأیید شده که خود موج گرفتگی 25درصد دارد. آنوقت بنیاد برای تمام ضایعات بدنی و شیمیایی و موج گرفتگی 20درصد داده که فایده ای هم ندارد. گله ای هم ندارم چون خودم را آماده هر مشکلی کرده ام. 

حالا با این توصیف مسئولین بیایند به من 25درصد، 30درصد، یا . . .بدهند مسئله ای را برای من حل نمی کند. زندگی من جانباز نوعی خراب شده. خرابترهم شود، مسئله ای نیست. آبادتر هم شود مسئله ای از من حل نمی شود. این تعیین درصد و خدمات آباد ناگهانی نمی کند، ویران ناگهانی هم نمی کند.چون ما عادت به این نوع زندگی کرده ایم. اما این وضعیت در خانواده هایمان تأثیر بدی می گذارد . نگذارید جانباز در مقابل خانواده اش شرمنده باشد . بگذارید که بتوانم آنها را اداره کنم . نه اینکه آنها بگویند خب تو که در این راه بودی چه شد که حالا من راه تو را بروم.

این جانباز بیست درصد با بیان اینکه خوشحال هستم که در جاهای مختلف و با راههای متفاوت شأن بنیاد را بالا بردم و سعی کردم همان خدماتی را که داده اند خوب جلوه کند، تأکید کرد: اما نگذارید دستم رو شود. آنان فکر می‌کنند حرف‌هایی که در مورد خدمات بنیاد گفته‌ام درست است. دست من رو شود پیش فرزندانم دروغگو محسوب می شوم.  نگذارید جانباز در پیچ وخم زندگی به دست آدم‌های بیگانه بیفتد، هرچند که ما هنوز قدرت داریم و نمی گذاریم این مسائل پیش بیاید. اما این یک هشدار به وضعیت احتمالی است. ما عادت به نخوردن و سخت زندگی کردن داریم. همانطور که امام گفت : ما در موقع خوردن ماه رمضان داریم ما محرم و عاشورا داریم یعنی زمان جنگ. 

همانطور که پیش از این مکرراً گفته شد به دلیل برخی برخوردهایی که از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران با جانبازان به دلیل گفتگو با « مهر» و بیان مشکلاتشان صورت گرفت ، از ذکر نام و مشخصات جانبازان عزیز در اخبار و گزارشات اجتناب کرده و متذکر می‌شود مستندات مصاحبه فوق به همراه نام و مشخصات کامل مصاحبه شونده جهت ارائه به هر مرجع صلاحیت‌داری در خبرگزاری مهر نگهداری می‌شود.

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo