شهید آوینی

 

دومین نمایشگاه توانمندی های مساجد پایان یافت
دومین نمایشگاه توانمندی های مساجد ، عصر دیروز جمعه چهارم شهریور ماه ، در مصلای امام خمینی (ره) تهران به پایان رسید .

حجت الاسلام موحدی کرمانی نماینده مقام معظم رهبری در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم اختتامیه این نمایشگاه  ، ضمن یادآوری نقش و جایگاه مساجد ، بر ضرورت بهره گیری از این پایگاههای معنوی و فرهنگی ، تأکید کرد .

هدف از برگزاری نمایشگاه توانمندی های مساجد ، نمایش و انعکاس فعالیتهای دستگاههای مرتبط در مورد مساجد در راستای اقداماتی چون حفظ ، احیاء ، مرمت ، خلق آثار هنری و تألیف کتاب و همچنین اجرای برنامه های فرهنگی و معنوی بوده است .

تشویق و ترغیب مسئولان مساجد ، بمنظور فعالیت مناسب و ارزشمند از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه اعلام شد .

به گفته آیت الله حسین ابراهیمی ، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد ، بخش اعظم آثار به نمایش گذاشته شده امسال را ، آثاری تشکیل می دهند که توسط مساجد ، بمنظور نمایش توانمندی ها و کارکردهای آنها تهیه شده است .

در نمایشگاه توانمندی‌ های مساجد ، که همزمان با هفته ‌جهانی گرامیداشت مساجد در مصلای امام ‌خمینی(ره) تهران برپا شد ، مساجد مختلف تهران فعالیتهای فرهنگی خود را در 105 غرفه و در فضایی بالغ بر شش هزار متر مربع به نمایش گذاشتند .

نمایشگاه توانمندی های مساجد ، همزمان با آغاز هفته جهانی مساجد ( 29 شهریورماه ) در مصلای امام خمینی (ره) افتتاح شد .

برگزاری همایش سه روزه "مسجد محور وحدت و پایگاه معنویت" از دیگر برنامه های مرکز رسیدگی به امور مساجد ، به مناسبت هفته جهانی مساجد بود .

در جریان سی امین اجلاس وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی که از هفتم تا نهم خردادماه سال 1382 در تهران برگزار شد ، نامگذاری 21 آگوست بعنوان روز جهانی مسجد به تصویب رسید  .

در این اجلاس شرکت کنندگان برجایگاه رفیع مسجد بعنوان رمز وحدت و برادری در جهان اسلام تأکید کردند و طی آن تصویب شد که از 21 آگوست هرسال ، مطابق با 30 مرداد ماه ، که مصادف با خاطره به آتش کشیدن مسجد الاقصی توسط تندروهای صهیونیست است ، بمدت  یک هفته ، بعنوان هفته جهانی مساجد اعلام شود .

سی ام مرداد ماه همچنین مصادف با حمله عوامل رضاخان به مسجد گوهرشاد و کشتار مردم بیگناه در سال 1314است .

منبع : خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo