شهید آوینی

 

سامانه اینترنتی ارتباط شیعی در قم راه اندازی شد
سامانه اینترنتی ارتباط شیعی بمنظور ایجاد زمینه و بستر لازم ، برای برقراری ارتباط با دفاتر مراجع تقلید راه اندازی شد .

ارتباط آسان شیعیان با دفاتر مراجع تقلید برای پاسخگویی به پرسشها و استفتاها، یکی از اهداف طرح ارتباط شیعی است که مبتنی بر فناوری انتقال گفتار از راه اینترنت و با تکیه بر دانش فنی داخل کشور، تهیه شده است.

در این طرح، پرسشگران می ‌توانند پس از انتخاب یکی از دفاتر مراجع تقلید، استفتای خود را بصورت متنی، صوتی یا ارسال فایل بپرسند. در این روش، پاسخگویی به پرسشها بصورت زنده است و پاسخ دهندگان به زبانهای مختلف، امکان ارائه پاسخها را دارند.

بر اساس گزارش رسا ، حجج اسلام ازهری و حسینی از سوی دفتر آیت الله تبریزی، عطایی از دفتر آیت الله فاضل لنکرانی، مفیدی ‌فر از طرف دفتر آیت الله مکارم شیرازی و زمانی از دفتر آیت الله نوری همدانی در ساعات ویژه ‌ای از شبانه روز پاسخگوی استفتاها هستند.

این سامانه دارای بخشی به نام تالار گفتگو است که امکان گفتگوی چند نفره را فراهم می‌کند. در صورتیکه یک موضوع نیاز به توضیح عمومی یا بحث داشته باشد، از تالار استفاده می‌شود.

کاربران پرسشگر با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی یکی از مراجع تقلید، نرم افزار ارتباط شیعی را که حجمی کمتر از یک مگابایت دارد را دریافت می ‌کند ، این نرم افزار نیازی به نصب کردن ندارد.

این سامانه دارای بخشی به نام مجموعه استفتائات است که در این بخش، استفتائات بصورت موضوعی مرتب می‌شوند و مراجعه کننده براحتی می‌ تواند پاسخ مورد نظر خود را از میان استفتاهای موجود بیابد و اگر پرسش جدیدی مطرح شود، آنرا به همراه پاسخ، به مجموعه استفتاها بیفزاید.
 
بر اساس این گزارش علاقمندان به دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی اینترنتی http://www.baharsound.com/eShia.asp مراجعه کنند

منبع : خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo