شهید آوینی

 

رییس جمهور و اعضای هیات دولت به مقام شامخ بنیانگذار انقلاب ادای احترام کردند
رییس جمهوری و اعضای هیات دولت در دومین روز از هفته دولت، با حضور در حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران نسبت به مقام شامخ بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره ) ادای احترام کردند.

در این مراسم که محمود احمدی نژاد از سوی سید حسن خمینی نوه امام خمینی(ره) همراهی می‌شد، با حضور بر مزار امام راحل و سید احمد خمینی فرزند امام ضمن قرائت فاتحه، یاد و خاطره امام راحل را گرامی داشتند .

رییس جمهوری و اعضای هیات دولت در کنار مزار امام دو رکعت نماز زیارت خواندند و عزت اسلام و مسلمین را از درگاه خداوند متعال مسئلت کردند.

رییس جمهور و اعضای هیات دولت پس از زیارت مرقد امام در جمع شماری از زائران مرقد مطهر امام راحل حضور یافتند و به احساسات آنان پاسخ گفتند. زائران حرم امام  نیز با شعار صل علی محمد بوی رجایی آمد از احمدی نژاد و اعضای هیات دولت استقبال کردند .

محمود احمدی نژاد و وزیران همچنین با حضور بر سر مزار شهیدان رجایی و باهنر یاد و خاطره این شهیدان و شهدای دولت را گرامی داشتند.

رییس جمهور سپس در جمع خبرنگاران حضور یافت و اظهار داشت: کابینه جدید پس از سازماندهی‌های داخلی از هفته آینده کار رسیدگی به لوایح و دستوراتی را که در برنامه دولت قرار دارد، آغاز خواهد کرد.

وی گفت : قرار است اولین جلسه رسمی کابینه جدید امروز در مشهد مقدس تشکیل شود و نشست هماهنگی با حضور اعضای هیات دولت شب گذشته تشکیل شد.

رییس جمهوری با گرامی داشت فرارسیدن هفته دولت، یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشت و از آن شهیدان به عنوان اسوه و الگوی مدیریت انقلابی و اسلامی یاد کرد و اظهار داشت : این راهی است که از حضرت آدم (ع) آغاز شده است و انشاء الله تا استقرار عدالت به دست امام زمان (عج) فرزند حضرت زهرا(س) در همه عالم ادامه خواهد یافت و ما نیز در طول این مسیر قرار داریم.

وی گفت: شهیدان رجایی و باهنر همه عمر و وجود خود را وقف خدمت به ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی کردند و ذره ذره وجودشان سوخت تا پرچم عزت ملت سرافراز بماند.

احمدی نژاد در پاسخ به سوالی در خصوص عدم رای اعتماد به چهار وزیر پیشنهادی در مجلس اظهار داشت : در اولین فرصت افراد دیگری به عنوان وزیران پیشنهادی معرفی خواهند شد و تا زمان معرفی این افراد، این وزارتخانه‌ها با سرپرست اداره خواهد شد.

وزیران آموزش و پرورش، تعاون، نفت و رفاه و تامین اجتماعی چهار وزیر پیشنهادی بودند که نمایندگان مجلس به آنان رای اعتماد ندادند.

رییس جمهوری و اعضای هیات وزیران پس از این مصاحبه با حضور در مزار شهدای دوران دفاع مقدس و آیت الله سید محمود طالقانی یاد و خاطره خدمتگزاران صدیق نظام جمهوری اسلامی را گرامی داشتند.

گفتنی است رییس جمهور بدون هرگونه آیین تشریفات و در فضایی معنوی و صمیمی در حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حاضر شد و نسبت به مقام شامخ بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ، حضرت امام خمینی (ره ) ادای  احترام کرد.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo