شهید آوینی

 

واکنش نمایندگان مردم نسبت به معضلات و مشکلات ایثارگران
فتاحی: برای کشور ما ننگ است که خانواده شهدا و جانبازش مشکل داشته باشند
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی: خانواده شهدا و جانباز و ایثارگر دو درد دارند ؛ یکی در درون خود که می‌سوزند و دم فرو می‌بندند و یکی هم در بیرون جامعه با این تبلیغات سوئی که در ارئه خدمات شده می سوزند. در حالیکه خود نیز مثل دیگران بلکه سخت تر زندگی می کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه دفاع مقدس خبرگزاری مهر در خصوص جایگاه خانواده شهدا و مجموعه ایثارگران گفت : مسأله خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان در رأس امور است و این قشر کسانی هستند که در مورد آنها تعلل و تأمل جایز نیست و باید از هر جهت تأمین شوند. به ویژه افراد درجه اول این قشر نباید هیچوقت مشکلی داشته باشند ورسیدگی به آنها بدون چون وچرا انجام شود.

دکترعابد فتاحی بی احترامی به جامعه ایثارگر را در واقع بی توجهی به فرهنگ ملت دانست و گفت: هر ملتی که نسبت به شهدای خود ارزش قائل نباشد به فرهنگ ، دین، پرچم و آینده کشورش احترام قائل نشده است.

خانواده شهدا و ایثارگر ما تحت فشارند و جالب این هست که دیگران فکر می کنند آنها از امتیازات معنوی و مادی زیادی برخوردارند در حالیکه من می بینم خانواده شهید خون گریه می کنند.چراکه زیادترین مراجعین ما همین خانواده شهدا و ایثارگران هستند.
اگر این قشر مشکلاتی دارند به این علت نیست که نمی‌خواهیم یا مجلس نمی‌خواهد بلکه یا توان نیست یا مدیریت غلطی حاکم بوده که چنین نتیجه‌ای بدست آمده است.

 

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نسبت به وضعیت معیشتی و اجتماعی جامعه ایثارگر اظهار تأسف کرد وگفت: مسئله ایثارگر مسئله ای است که باید هم مادی و هم معنوی مورد توجه باشد. برای کشور ما ننگ است که خانواده شهدا و جانبازش مشکل داشته باشند. ما نباید آرامش داشته باشیم زمانی که جانباز در راه آرمانهای کشور، عزیزترین هستی خود که سلامتی اش هست را فدا کرده ، ما او را درجه بندی کنیم و هرآنچه نیاز دارد ندهیم.

 

وی با تأکید بر اینکه من معتقدم در این مملکت شهیدان ما مظلوم واقع شده اند افزود: خانواده شهدا و ایثارگر ما تحت فشارند و جالب این هست که دیگران فکر می کنند آنها از امتیازات معنوی و مادی زیادی برخوردارند در حالیکه من می بینم خانواده شهید خون گریه می کند . چراکه زیادترین مراجعین ما همین خانواده شهدا و ایثارگران هستند.

خانواده شهدا و جانباز و ایثارگر دو درد دارند ؛ یکی در درون خود که می‌سوزند و دم فرو می‌بندند و یکی هم در بیرون جامعه با این تبلیغات سوئی که در ارئه خدمات شده می سوزند. در حالیکه خود نیز مثل دیگران بلکه سخت تر زندگی می کنند. 

عضوکمیسیون بهداشت و درمان با رد این مطلب که عدم حل مشکلات جانبازان و خانواده شهدا کسری بودجه یا نارسایی قوانین هست تأکید کرد : در سال گذشته در بودجه کل کشور هر چه بنیاد شهید و امور ایثارگران درخواست داده است مجلس لبیک گفته و هیچگونه مقاومتی در مقابل خواسته آنها نشده است. این مجموعه ایثارگر چیز زیادی نمی خواهد و باید نظام کاستی های آنان را برطرف کند. اگر این قشر مشکلاتی دارند به این علت نیست که نمی خواهیم یا مجلس نمی خواهد بلکه یا توان نیست یا مدیریت غلطی حاکم بوده که چنین نتیجه ای بدست آمده است.

وی در پاسخ به این سوال که نتیجه پیگیری و ارجاع مشکلات جانبازان و خانواده شهدا توسط نمایندگان به بنیاد شهید و امور ایثارگران چیست؟ اظهار کرد: ما در رابطه با خانواده شهدا و ایثارگران از مسئولین مربوطه کلمه «نه» را نمی شنویم اما متأسفانه در حد تعارفات باقی می ماند . زمانی که ما عبارت «بنیاد شهید و امور ایثارگران» را به کار می‌بریم ، درواقع به این معنی است که با وجود این مرکز خانواده شهدا و ایثارگران نباید مشکلی داشته باشند. 

 

 

من خواهش می کنم که مطبوعات بگویند که ایثارگران واقعا با چه مشکلاتی روبرو هستند. باید این مطالب فرهنگ سازی شود هرچند که مطبوعات در انعکاس واقعیات کم کاری کردند اما باید تلاش کنیم که مسئله جانبازان و خانوده شهدا و ایثارگر جنبه عمومی پیدا کند

دکترعابد فتاحی افزود: ما قوانین داریم اما هم در اجرا و هم در نظارت ضعیف عمل شده است. نظارت مجلس در اجراست و این مسئله برای مدیران اجرایی درست جا نیفتاده و آنرا تحمل نمی کنند. زمانی که مدیران نمایندگان را می بینند احساس می کنند با یک بازرس طرف هستند در حالیکه آنها باید بدانند که وظیفه مجلس نظارت و بیان دردهای ملت هست. 

وی مسئله عدم فرهنگ سازی را در ایجاد برخوردهای نامناسب با ایثارگران دخیل دانست و تصریح کرد: ما مثالهای زیادی از کشورهای مترقی در باب مسائل گوناگون می زنیم اما اگر مسئله جانبازان و شهدا را در مقایسه با برخورد آنان با این گروه در کشورشان مقایسه کنیم می بینیم که ارزش آنها چیست وما در کجا قرار داریم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان با تأیید این مطلب که عدم رسیدگی به امور ایثارگران در واقع به خطر افتادن امنیت ملی است ،خاطر نشان کرد: اگر نتوانیم مشکل خانواده شهدا، جانباز و آزاده را حل کنیم امکان ندارد که بتوانیم مشکلات کل مردم را حل کنیم. وقتی یک خانواده شهید در این مملکت ناراضی باشد آیا دولت می تواند جوابگوی نیازهای مردم عادی باشد؟ از طرفی مردم عادی می بینند که خانواده شهدا و ایثارگر بعد از این همه رنج در مشکل هستند با این وجود من نمی دانم ملت به چه چیزی اتکاء کند و ما در چشم انداز آینده چه چیزی را خواهیم دید! ما در منطقه ای بسیار حادثه خیز زندگی می کنیم و باید در فکر آینده خود باشیم .

دکتر عابد فتاحی در پایان ضمن تشکر از خبرگزاری مهر که پیگیر مسائل و مشکلات قشر ایثارگر می باشد خواستار توجه دیگر رسانه ها در ایجاد فرهنگ تکریم ایثارگران شد و افزود: من خواهش می کنم که مطبوعات بگویند که ایثارگران واقعا با چه مشکلاتی روبرو هستند. باید این مطالب فرهنگ سازی شود هرچند که مطبوعات در انعکاس واقعیات کم کاری کردند اما باید تلاش کنیم که مسئله جانبازان و خانوده شهدا و ایثارگر جنبه عمومی پیدا کند چرا که شهیدان و جانبازان متعلق به یک جناح یا حزب وگروه نیستند بلکه به همه مردم تعلق دارند. باید درد خانواده شهدا و ایثارگر بر تمام 70میلیون ایرانی تقسیم شود و تا زمانی که تمام مردم ایران در غم و رنج آنها سهیم نشوند ما به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید.

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo