شهید آوینی

 

«روز مساجد باز» در كاليفرنيا برگزار مي‌شود

 «روز مساجد باز» با هدف آشنايي عموم مردم با دين مبين اسلام توسط گروهي از مساجد كاليفرنياي جنوبي در اين ايالت برگزار مي‌شود.

به نقل از پايگاه اينترنتي ديلي بريز، به مناسبت «روز مساجد باز» گروهي از مساجد كاليفرنياي جنوبي امروز درهاي خود را بروي عموم مردم باز مي‌كنند تا بدين ترتيب يك روز را در كنار ديگر مذاهب به بحث و گفت وگو بپردازند.
علاوه بر اين مساجد، سه مركز اسلامي لوميتا، مركز اسلامي هاواتورن و مسجد شاه‌فهد در شهر كولور نيز در اين روز باشكوه شركت خواهند داشت.
هزينه‌ برگزاري مراسم «روز مساجد باز» كه با حضور 500 هزار مسلمان در بيش از 60 مسجد، مركز و سازمان اسلامي كاليفرنيا برگزار مي‌شود، به وسيله انجمن شوراي اسلامي كاليفرنياي جنوبي تامين مي‌شود.
برگزار كنندگان اين مراسم هدف از برگزاري چنين مراسمي را افزايش دانش عمومي جامعه نسبت به دين اسلام و ايجاد فرصتي مناسب براي ايجاد زمينه بحث و گفتگو ميان دو جامعه مسلمان و غير مسلمان است.
«خليل محمد» يكي از بنيان‌گذاران مسجد لوميتا گفت: روز مساجد باز فرصتي است براي همسايگان ما تا به مراكز و مساجد مختلف مسلمانان بيايند و به راحتي جواب سؤالات خود را بيابند.
وي افزود: ما در اين مراسم حداكثر تلاش خود را خواهيم كرد تا هرگونه سوءتفاهم و تصور نادرستي كه ممكن از اسلام وجود داشته باشد را از بين ببريم و آنرا به تصوير زلال و شفاف از اسلام تبديل كنيم.
در مراسم «روز مساجد باز» غذاهاي اسلامي سرو شده و همچنين فيلمي مستند با عنوان‌ «نگاهي صميمانه‌تر» به نمايش درخواهد آمد.
 

منبع: خبرگزاري فارس
 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo