شهید آوینی
 
مراسم غبارویی ضریح مطهر امام رضا (ع) برگزار شد.

همزمان با سال روز آغاز امامت خاتم الاوصیاء حضرت بقیه الله الاعظم (عج)،مراسم روحانی و پرفیض غبارویی ضریح مطهر حضرت ثامن الائمه(ع) برگزار شد.

به گزارش از آستان قدس رضوی ، در این مراسم سراسر نور که با حضور آیت الله واعظ طبسی ، نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی ، علمای اعلام و حجج اسلام  مرتضوی، رسولی محلاتی، تقوی وعلم الهدی امام جمعه مشهد و جمعی از مسوولان کشوری و استانی برگزار شد، پس از گشوده شدن درب ضریح مطهر، نذورات داخل ضریح که جلوه هایی از عشق و ارادت خالصانه مردم نسبت به خاندان عصمت و طهارت و فرهنگ ولایت است جمع آوری شد.
 

در ادامه سنگ مرقد مطهر و قسمت های مختلف ضریح غبارزدایی و غبارروبی و سپس با گلاب ناب شست و شو داده شد. پس از این مرحله ، روپوش سبز رنگ مضجع منور و نیز روکش مربوطه که بر سراسر حاشیه ی این روپوش ، کلمه ی مبارک " یا رضا " و آرم آستان قدس رضوی درج شده است تعویض شد.

بر اساس این گزارش، در تمامی مراحل غبارروبی،  آوای دلنشین کلام الهی و مداحی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بر روحانیت محفل افزوده بود و مدعوین وعلاقمندان به ساحت مقدس حضرت علی بن موسی الرضا(ع) که پس از مدت ها انتظار ، خود را گرداگرد ضریح مطهر می دیدند ، تمامی وجودشان لبریز از نور ولایت بود و در خلوت خود با مولا و ولی نعمت شان نجواها کردند.

این مراسم که در فضایی روحانی آغاز شد حدود دو ساعت به طول انجامید . با اتمام مراسم ، درب ضریح مطهر بسته شد و مدعوین برای دریافت غبار متبرک مصضع منور حضرت در رواق دارالزهد گردهم آمدند و پس از توزیع غبار متبرک ، توسط آیت الله واعظ طبسی ، مراسم غبارروبی رسما به پایان رسید.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo