شهید آوینی
 
مراسم سالروز بزرگداشت ارتش جمهوري اسلامي برگزار شد

مراسم گراميداشت سالروز بزرگداشت ارتش جمهوري اسلامي ايران و روز نيروي زميني ارتش، صبح امروز (دوشنبه) در جوار حرم مطهر امام امت (ره) برگزار شد.

در اين مراسم كه با حضور رياست جمهوري اسلامي ايران، فرماندهان لشكري، نيروهاي مسلح و يگانهاي نمونه ارتش و وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح برگزار شد يگانهاي نمونه مسلح پس از سخنان سيد محمدخاتمي از مقابل جايگاه رژه رفتند.

يگان موزيك نيروي زميني ارتش، يگان جانبازان، يگان نمونه تيپ 65 نوهد و يگان ضد تروريست و رهايي گروگان از جمله يگانهاي شركت‌كننده در مراسم امروز بودند.
همچنين در اين مراسم بالگردهاي هوانيروز ارتش و نيز برخي از هواپيماهاي شكاري نيروي هوايي به اجراي نمايش پرداختند.

يگانهاي نيروي دريايي و يگانهاي خودرويي نيروي زميني نيز از ديگر يگانهاي عمل كننده در مراسم امروز (دوشنبه) بودند.

نكته قابل توجه در مراسم امروز عدم حضور علي شمخاني وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح بود. همچنين رئيس جمهور نيز پيش از پايان انجام كامل مراسم رژه، جايگاه را ترك كرد.

روز ارتش جمهوري اسلامي

بيست و نه فروردين، مصادف با روز ارتش جمهوري اسلامي ايران و بزرگداشت حماسه آفريني هاي دلاور مردان نيروي زميني ارتش است. همزمان با به ثمر رسيدن انقلاب اسلامي، ارتش رژيم شاهنشاهي كه پيكره اصلي آن را جوانان برومند خانواده هاي مسلمان و اغلب مستضعف ايراني تشكيل مي داد، به نداي آسماني رهبر انقلاب لبيك گفت و در نتيجه همصدا و همراه با امت در براندازي رژيم ستمشاهي وستيز بي امان با دشمنان داخلي و خارجي انقلاب برخاست و به عنوان نخستين بازوي توانمند نظامي انقلاب در جهت تحقق اهداف جمهوري اسلامي ايران تلاشهاي خستگي ناپذير و مستمري را با فداكاري و ايثار و در ابعاد مختلف آغاز كرد.

به همين مناسبت امام امت روز بيست و نه فروردين را به نام روز ارتش نامگذاري كرد. امام خميني (ره) روز پيوستن ارتش به مردم را با عبارت حكيمانه "لحظه شادي بندگان خدا و ياس ستمگران" نقطه عطف درخشان و افتخار آميز قلمداد فرمود. با نگاهي گذرا به تاريخ خونبار انقلاب اسلامي در مي يابيم كه از لحظه نخست پيروزي انقلاب، ارتش و ارتشيان، عشق و علاقه و ميل باطني خود را به حركت ستم سوز و توفنده انقلاب اسلامي ايران به رهبري امام راحل ابزار داشتند و در اثبات اين معنا فداكاريها، تلاشها و ايثارگريهاي بسياري به خرج دادند. گسستن از رژيم فاسد و منفور پهلوي و پيوستن به اقيانوس ملت، بيعت با امام امت، درهم شكستن توطئه هاي گوناگون دشمن بويژه مقابله با ضد انقلاب، حضور گسترده، مستمر و چشمگير چندين ساله در عرصه هاي حماسه و شرف، حراست و دفاع از مرزهاي زميني، هوايي، دريايي و كيان نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران خود شاهدي صادق بر اين مدعاست.

امسال مراسم بزرگداشت روز ارتش با حضور يگان‌‏هاي نمونه ارتش و ساير نيروهاي مسلح در كليه شهرستان‌‏ها در ميادين اصلي شهر و در تهران در جوار بارگاه ملكوتي و مطهر حضرت امام خميني (ره) برگزار خواهد شد. معاون روابط عمومي ارتش گلباران مرقد مطهر حضرت امام (ره) و گلزار بهشت زهرا(س) و نثار گل و تجديد ميثاق فرماندهان و كاركنان ارتش با آرمان‌‏هاي امام راحل (ره) در مورخ 25/1/84 برگزاري دعاي پر فيض كميل در كليه پادگان‌‏ها و مراكز آموزشي و مساجد مستقر در مجتمع‌‏هاي مسكوني ارتش حضور گسترده فرماندهان و كاركنان ارتش در آيين عبادي سياسي نماز جمعه سراسر كشور ديدار وابستگان نظامي كشورهاي خارجي با امير سرلشكر محمد سليمي؛ فرمانده كل ارتش برپايي نمايشگاه‌‏هايي از دستاوردهاي تحقيقاتي و خودكفايي ارتش و برپايي نمايشگاه عكس و كتاب را از ديگر برنامه‌‏هاي روز ارتش ذكر نمود.معاون روابط عمومي ارتش در پايان خاطر نشان كرد: تيز پروازان هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران با انواع هواپيماهاي جنگنده شكاري پشتيباني و ترابري توان و شجاعت و رشادت لاجوردي پوشان نيروي هوايي را در مورخه دوشنبه 29 فروردين ماه در جوار بارگاه ملكوتي حضرت امام را به نمايش در خواهند آورد.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo