شهید آوینی
 
پیکر 260 شهید ایرانی توسط نیروهای آمریکایی به نقطه نامعلومی منتقل شده است

پیکر این شهدا که عمدتا از اسرای عملیات خیبر می باشند به صورت دست جمعی در منطقه شمال غربی شهر القرنه عراق توسط نیروهای بعث دفن شده بودند که نیروهای آمریکایی آنان را به منطقه نامعلومی منتقل کرده اند.

سردار میرفیصل باقرزاده رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس درحاشیه برپایی نمایشگاه «شناسایی عکس شهدای گمنام» در جمع خبرنگاران به وجود هفت هزار شهید در کشور عراق و مناطق عملیاتی در عراق اشاره کرد و افزود: طبق اطلاعات موثقی که داریم در حدود 30نقطه از مناطق مختلف عراق تعداد زیادی از شهدای دوران دفاع مقدس دفن شده اند.

وی ازپیدا شدن حدود 260شهید دوران دفاع مقدس در منطقه شمال غربی شهر القرنه عراق خبر داد وتصریح کرد:نیروهای اشغالگر آمریکایی در این منطقه در حال ساخت پادگان نظامی هستند و نیروهای آمریکایی پیکر این شهدا را که دست بسته به شهادت رسیده اند وعمدتا از اسرای عملیات خیبر می باشند را در حال ساخت این پادگان یافته اند اما به مکان نامعلومی انتقال داده اند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در ادامه خاطر نشان کرد:ما از وزارت امورخارجه درخواست پیگیری کرده ایم تا  از طریق صلیب سرخ این پیکرها را هر چه زودتر به خاک ایران برگردانند با توجه به اینکه جستجوی مفقودین یک کار انسانی است صلیب سرخ موظف است تلاشهایی را در این جهت به عمل آورد.

یادآورمی شود؛نمایشگاه سراسری«شناسایی عکس شهدای گمنام» از 22فروردین ماه طی 3ماه همزمان در ستاد معراج شهدای تهران  و29مرکز استان کشور آماده بازدید اقشار مختلف کشور به خصوص خانواده مفقودین می باشد.

منبع:خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo