شهید آوینی
 
غربت قربانیان مسجد ارك؛ عوام‌فریبی مسئولان، محرم و صفر هم نمي‌شناسد
یكی از مداحان مشهور تهران، نیز با انتقاد شدید از بي‌توجهی به قربانیان مسجد ارك گفته است: چرا زمانی كه دولت مسئولیت پرداخت غرامت به تماشاگران مسابقه فوتبال را بر عهده مي‌گیرد، نسبت به قربانیان مسجد ارك بي‌تفاوت است؟

در حالی كه شمار كشته‌های مسجد ارك به مرز هشتاد نفر رسیده است، خانواده‌های فوت‌شدگان و مجروحان حادثه مذكور، از بي‌توجهی مسئولان به شدت گلایه‌مندند.

یك عضو خانواده یكی از قربانیان مسجد ارك، گفت: مسئولانی كه پس از حادثه دلخراش مسجد ارك، مرتب پیام‌های تسلیت و رهنمود مي‌دادند، اكنون كجا هستند كه به دردها و مشكلات ما برسند؟

وی افزود: چه كسی از حال و روز خانواده‌های داغ‌دیده خبر دارد؟ كدام مسئول به خانه‌هایی كه نان‌آور خود را از دست داده‌اند سركشی كرده است؟

یكی از مجروحان این حادثه كه پوست بدن وی كاملا از بین رفته است و خطر عفونت كامل و مرگ، وی را تهدید مي‌كند، با تلاش تعدادی از خیرین و جمع‌آوری كمك به آلمان اعزام شد، اما به دلیل كمبود، مالی در آستانه بازگردان به ایران است.

بي‌توجهی مسئولان به وضعیت قربانیان مسجد ارك، باعث شده است تا تعدادی از هیئت‌های مذهبی تهران در عزاداري‌های آخر ماه صفر، اقدام به جمع‌آوری كمك از مردم برای حل مشكلات آنان كنند، اما هزینه‌های سنیگن درمان سوختگی و مشكلات درازمدت خانواده‌هایی كه سرپرست خود را از دست داده‌اند، باعث شده است تا این كمك‌ها كافی نباشد.

منصور ارضی، از مداحان مشهور تهران، نیز با انتقاد شدید از بي‌توجهی به قربانیان مسجد ارك گفته است: چرا زمانی كه دولت مسئولیت پرداخت غرامت به تماشاگران مسابقه فوتبال را بر عهده مي‌گیرد، نسبت به قربانیان مسجد ارك بي‌تفاوت است؟

یكی از فعالان هیئت‌های مذهبی تهران نیز گفت: هرچند پیام رهبر انقلاب، مرهم داغدیدگان و مجروحان حادثه بود، اما مسئولان در این حادثه، به وظیفه خود عمل نكردند و پس از برخورد تبلیغاتی چند روز اول، قربانیان را به حال خود رها كردند.

وی افزود: در روزهای پایانی ماه صفر كه به ایام «اجر عزاداری» مشهور است، حدود دویست خانواده قربانیان و مجروحان حادثه مسجد ارك، درخواست‌‌های خود را با اهل بیت(ع) در میان مي‌گذارند، اما مسئولان در انجام حداقل وظیفه خود كوتاهی كردند.

منبع: خبرگزاری بازتاب

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo