شهید آوینی
 
دیدار رییس بانك توسعه‌ی اسلامی و جمعی از روسای بانك‌های با رهبر معظم انقلاب اسلامی

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رییس بانك توسعه‌ اسلامی و جمعی از روسای بانك‌های مركزی كشورهای اسلامی با اشاره به توانایی‌ها و ظرفیت‌های دنیای اسلام خاطرنشان كردند: مسلمانان باید در عمل نشان دهند كه توانایی‌ها و استعدادهای آنان یك واقعیت انكارناپذیر می‌باشد و می‌توانند به یك مجموعه‌ی تعیین كننده در شكل‌گیری سیاست‌های جهانی و حركت عمومی بشریت تبدیل شوند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای تشكیل بانك توسعه اسلامی و هیات خدمات مالی اسلامی را گامی بلند در خصوص همكاری كشورهای اسلامی توصیف كردند و افزودند: دنیای اسلام باید با افتخار به اسلام و احكام اسلامی، بیش از پیش در جهت ارایه‌ی عملی دستورات مترقی اسلام در زمینه‌های مختلف تلاش نماید.

مقام معظم رهبری، تلاش برای خارج كردن جهان اسلام از عرصه‌ پیشرفت و تاثیرگذاری در سیاست جهانی را ظلم بزرگی در حق مسلمانان دانستند و تاكید كردند: مسلمانان باید با كار و تلاش و باور توانایی‌ها و امكانات خود در مقابل جریانی كه اصرار دارد جهان اسلام را از صحنه تصمیم‌گیری‌های جهانی حذف نماید، بایستند و تسلیم خواست‌های قدرت‌های استكباری نشوند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با تاكید بر این كه نقشه اصلی استكبار سیطره كامل بر دنیای اسلام است، افزودند: آمریكا با ارایه طرح خاورمیانه بزرگ درصدد ایجاد كشوری بزرگ به نام خاورمیانه و با مركزیت رژیم صهیونیستی است تا تمام امكانات و منافع این منطقه در اختیار اسراییل قرار گیرد و مسلمانان تحت سلطه و نفوذ غرب باشند.

ایشان با یادآوری برخی توانایی‌های دنیای اسلام از جمله استعداد فراوان انسانی، و در اختیار داشتن بخش عظیمی از منابع نفت و گاز دنیا تاكید كردند: جهان اسلام با چنین امكاناتی و با بهره‌گیری از فكر، عقل و تدبیر و حكمت و اتحاد كلمه می‌تواند به یك جایگاه تعیین كننده در دنیا دست یابد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی هم‌چنین با قدردانی از تلاش‌های بانك توسعه اسلامی و هیات خدمات مالی اسلامی، لزوم توسعه همكاری‌ها و تقویت بیش از پیش مبادلات میان كشورهای اسلامی را خاطرنشان كردند.

در این دیدار آقای شیبانی رییس كل بانك مركزی با اشاره به چند صد میلیون دلار عملیات بانكداری اسلامی در جهان و استقبال روزافزون از بانكداری اسلامی حتی در كشورهای غیراسلامی به بیان اهداف تشكیل هیات خدمات مالی اسلامی پرداخت و گفت: ایجاد رویه یكسان برای عملیات بانكداری اسلامی، تبادل تجربیات بانكداری اسلامی، ارتباط با سازمانهای بین‌المللی و بررسی عقود جدید در بانكداری اسلامی از جمله وظایف این هیات است.

آقای دكتر احمدمحمد علی رییس بانك توسعه اسلامی نیز در سخنانی به جایگاه كنونی عملیات بانكداری اسلامی در جهان و استقبال شایان از آن اشاره و از نقش جمهوری اسلامی ایران در ایجاد بانكداری اسلامی و حمایت از همكاری كشورهای اسلامی در این خصوص، تشكر و قدردانی كرد.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo