شهید آوینی
 
مراسم بزرگداشت عطار نيشابوري در 25 كشور جهان برگزار مي‌شود

همايش روز ملي عطار نيشابوري 25 فروردين ماه با پيام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و حضور انديشمندان و عطار شناسان در نيشابور و 25 كشور جهان برگزار مي‌شود.

به نقل از روابط عمومي ستاد بزرگداشت روز ملي عطار نيشابوري مجتبي مروج الشريعه دبير اجرايي همايش و رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور گفت: اين همايش با حضور شخصيت‌ها و عطار شناسان و انديشمندان در نيشابور برگزار خواهد شد و پيام وزير فرهنگ و ارشاد و رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي همزمان به تمام رايزني‌هاي فرهنگي ايران در سراسر جهان مخابره خواهد شد.
وي افزود:با برنامه ريزي به عمل آمده امسال با برپايي همايش علمي به تمام ابعاد محققانه اين شاعر و عارف پرداخته مي‌شود.
مروج الشريعه اظهار داشت: برنامه‌هاي اين روز با صدا درآمدن زنگ عرفان در تمامي مدارس آغاز و سپس همايش علمي انديشمندان و محققان علم و ادب وعرفان با حضور اساتيدي همچون جلال الدين كزازي، تقي پور نامداريان، محمدجعفر ياحقي، رضا اشرف زاده، رضا انزايي نژاد و بهروز ثروتيان در محل فرهنگسراي سيمرغ در نوبت صبح برگزار خواهد شد و سپس گلباران مقبره عطار نيشابوري انجام خواهد شد.
دبير اين همايش عنوان كرد: در بعد از ظهر نيز در محل فرهنگسراي سيمرغ مجموعه برنامه‌هاي فرهنگي هنري براي عموم مردم و عاشقان طريقت و عرفان ارائه خواهد شد.
گفتين است شيخ فريد‌الدين محمدبن ابراهيم عطار نيشابوري شاعر و عارف فرهيخته حدود سال 540 هجري قمري در كدكن از توابع نيشابور متولد شده و حدود سال 618 در قتل عام نيشابور به وسيله مغولان به شهادت رسيده است.
منطق الطير، مصيبت نامه، الهي نامه، اسرارنامه، مختار نامه، مجموعه رباعيات، ديوان قصايد،غزليات و تذكره الاولياء از جمله آثار اين شاعر است.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo